La Fundació Consell Espanya-Estats Units reuneix experts internacionals per a analitzar la imatge d’Espanya als EUA al Centre Cultural Bancaixa

La Fundació Consell Espanya-Estats Units ha organitzat, en col·laboració amb Bancaixa, el seminari “Imatges d’Espanya als Estats Units”, que se celebra divendres que ve, 2 d’octubre, al Centre Cultural Bancaixa de València. Amb la participació d’experts internacionals, el seminari pretén oferir una visió innovadora i provocadora sobre diferents aspectes de la relació cultural entre els dos països. Amb l’impacte causat en els mitjans per l’obra de Sorolla, professionals i experts a nivell internacional en el camp de la pintura clàssica i contemporània, analitzaran la projecció actual de l’art espanyol als Estats Units.

La figura de l’hispanista Archer Huntington dóna peu per a estudiar l’evolució de l’hispanisme als Estats Units, amb els seus èxits, les seues limitacions i contradiccions. El seminari compta també amb la participació d’experts del Real Instituto Elcano, que analitzaran la imatge actual d’Espanya als EUA, tenint present la dimensió que aporta una important minoria de ciutadans americans amb una arrel cultural i lingüística comuna. La jornada serà clausurada a la vesprada per part dels presidents de Bancaixa, José Luis Olivas, i de la Fundació Consell Espanya-Estats Units, José Ignacio Goirigolzarri.

PROGRAMA

Coordinador: Eduardo Garrigues, secretari general Fundació Consell Espanya – EUA.

09.30 h – Arribada i acreditació dels participants.

10.00 h – I Sessió: La imatge de l’art espanyol als Estats Units.

Moderador: Felipe Garín, Catedràtic de la Universitat Politècnica de València “Art i cultura entre USA i Espanya: tan prop, tan lluny”.

. “ Art Contemporani espanyol als Estats Units: una relació d’amor i odi ”, Javier Molins, director de comunicació del grup Radiotelevisió Valenciana i crític d’art.

. “ Arco 2010, una mirada cap al panorama artístic de Los Ángeles ”, Lourdes Fernández, directora d’ARCO.

. “Sorolla i els Estats Units 1909-2009”, Edmund Peel, president d’Edmund Pell Fine Art Consulting .

11.30 h – Pausa per a café.

12.00 h – II Sessió: La perspectiva de la literatura, la història i la cultura espanyola als Estats Units: Una visió crítica de l’Hispanisme nord-americà.

Moderador: Eduardo Garrigues, secretari general Fundació Consell Espanya – Estats Units “ Els límits de la frontera hispana en territori anglosaxó” .

. “Un llegat d’art hispànic per a Amèrica: Archer Huntington i la Hispanic Society of America”, Mitchell Codding, director executiu de la Hispanic Society.

. “El gir espanyol: el descobriment de l’art espanyol als Estats Units, 1890-1920”, Richard Kagan, professor d’Història, Universitat John Hopkins.

. “Tres moments estel·lars”, Luis Fernández Cifuentes , catedràtic de Llengües Romanç i Literatura, Universitat de Harvard.

16.00 h – III Sessió: La imatge mútua d’Espanya i els Estats Units.

Moderador: ambaixador Juan Romero de Terreros Els Hispans, factor d’un millor coneixement mutu”.

. “La imatge actual d’Espanya als Estats Units i perspectiva, 1998-2008”, Marta Jimeno Viñes, Real Instituto Elcano.

. “La llengua dels Hispans, un nou vincle entre Espanya i els Estats Units”, Jaime Otero, Real Instituto Elcano.

. “La projecció d’Espanya en les Comunitats Hispanes ”, Ramiro Atristaín-Carrión, president de l’Asociación de Líderes Hispanos.

17.30 h – Sessió de Clausura

Intervencions dels presidents de Bancaixa, José Luis Olivas, i de la Fundació Consell Espanya-Estats Units, José Ignacio Goirigolzarri.