La Fundació per la Justícia i la Fundació Bancaixa concedeixen el seu X Premi al Servici Jesuïta a Refugiats

El Premi Fundació per la Justícia-Bancaixa reconeix la trajectòria i dedicació constant d’aquelles persones o organitzacions que destaquen per la seua aportació a la promoció i defensa dels drets humans. El jurat, presidit per les premiades en l’última edició, Germanes de la Caritat, i format pels presidents de la Fundació per la Justícia i de la Fundació Bancaixa, així com per premiats d’altres anys com ara Vicente Berenguer i el president del Tribunal de les Aigües de València i representants d’institucions públiques, la ministra de Sanitat, Política Social i Igualtat i el conseller de Solidaritat i Ciutadania, ha tingut una àrdua tasca per a triar una d’entre les 15 candidatures presentades.

El premiat d’enguany, el Servici Jesuïta a Refugiats, treballa des del 1980 per a oferir assistència als desplaçats forçosos a nivell mundial. El seu lema és “acompanyar, servir i defensar” i d’acord amb aquest ofereix una atenció a tots els nivells a aquest col·lectiu –sanitari, educatiu, religiós, social-. El col·lectiu amb el qual treballa comprén a tots els que han sigut apartats de les seues llars pels conflictes, els desastres humanitaris o les violacions dels drets humans. La seua actuació es desplega en 50 països en tots els continents i beneficia més de 500.000 persones. En els més de 30 anys d’història ha estat present en conflictes com les guerres civils a Amèrica del Centre, als Grans Llacs Africans i més recentment a l’Orient Mitjà, sempre defensant els drets dels refugiats, empresonats, zones de conflicte i àrees frontereres des de la proximitat i l’acompanyament.

El premi, amb una dotació econòmica de 18.000 euros, va ser concedit per primera vegada el 1995 a Adolfo Suárez, i en edicions successives ha reconegut la tasca de persones i institucions tan destacades com el Tribunal de les Aigües de la Vega de València, l’Associació de Víctimes del Terrorisme, l’Asociación Pro-Búsqueda de Niños y Niñas Desaparecidos de El Salvador, el professor Muhammad Yunus, la senyora Bogaletch Gebre, el pare Vicente Berenguer, el doctor Pedro Cavadas i les Missioneres de la Caritat.

La cerimònia de lliurament serà el 6 de juliol del 2011 a les 19.30 a la capella de la Beneficència de València.