La Fundació per la Justícia i la Fundació Bancaixa lliuren el seu X Premi al Servici Jesuïta a Refugiats

La Fundació per la Justícia i la Fundació Bancaixa lliuren demà el X Premi Fundació per la Justícia-Bancaixa al Servici Jesuïta a Refugiats. El director adjunt de la institució, Kenneth Gavin, ha mantingut hui una trobada amb mitjans de comunicació al Centre Cultural Bancaixa de València, en la qual ha explicat la tasca que fa el Servici Jesuïta a Refugiats des del 1980 per a oferir assistència als desplaçats forçosos a nivell mundial.

Amb el lema de la institució, “acompanyar, servir i defensar”, el Servici Jesuïta a Refugiats ofereix una atenció a tots els nivells a aquest col·lectiu –sanitari, educatiu, religiós, social-. La població amb què treballa comprén tots els que han sigut apartats de les seues cases pels conflictes, els desastres humanitaris o les violacions dels drets humans. La seua actuació es desplega en 50 països en tots els continents i beneficia més de 500.000 persones. En els més de 30 anys d’història ha estat present en conflictes com les guerres civils a Amèrica del Centre, als Grans Llacs Africans i més recentment a l’Orient Mitjà, sempre defensant els drets dels refugiats, empresonats, zones de conflicte i àrees frontereres des de la proximitat i l’acompanyament.

El premi té una dotació econòmica de 18.000 euros, que el Servici Jesuïta al Refugiat destinarà a un projecte d’educació secundària per a desplaçats de Costa d’Ivori a Libèria.

El jurat que ha decidit la resolució d’aquest premi ha estat presidit per les premiades en l’última edició, Missioneres de la Caritat de la Mare Teresa de Calcuta, i integrat pels presidents de la Fundació per la Justícia i Fundació Bancaixa, Vicente Berenguer i el president del Tribunal de les Aigües de la Vega de València -premiats anteriors-, la Sra. ministra de Sanitat, Política Social i Igualtat, el Sr. conseller de Solidaritat i Ciutadania i la Sra. presidenta del Tribunal Superior de Justícia de València -representants d’institucions públiques-, juntament amb dos patrons de la FxJ.

El Premi Fundació per la Justícia-Bancaixa reconeix la trajectòria i dedicació constant de les persones o organitzacions que destaquen per la seua aportació a la promoció i defensa dels drets humans.

El premi va ser concedit per primera vegada el 1995 a Adolfo Suárez, i en edicions successives ha reconegut la tasca de persones i institucions tan destacades com el Tribunal de les Aigües de la Vega de València, l’Associació de Víctimes del Terrorisme, l’Associació Pro-Búsqueda de Niños i Niñas Desaparecidos de El Salvador, el professor Muhammad Yunus, la Sra. Bogaletch Gebre, el pare Vicente Berenguer, el doctor Pedro Cavadas i les Missioneres de la Caritat de la Mare Teresa de Calcuta.

La cerimònia de lliurament serà demà 6 de juliol, a les 19.30 hores, a la capella de la Beneficència de València. L’acte se seguirà d’un concert oferit pel clarinetista sirià Kinan Azmeh.