La Hispanic Society of America concedeix la Medalla Sorolla a José Luis Olivas

La Hispanic Society of America ha concedit a José Luis Olivas, president de Bancaixa, la Medalla Sorolla per la seua contribució al foment i la conservació de la cultura i l’art espanyol. Este guardó li serà lliurat en la Gala Anual que se celebrarà la tardor vinent a Nova York.

La Medalla Sorolla , que es va instituir el 1910, és obra de l’escultor americà Victor David Brenner, conegut també per haver sigut elegit personalment en 1909 pel president Theodore Roosevelt per a dissenyar diverses sèries de la primera moneda dels Estats Units, coneguda com el centau Lincoln . La Medalla Sorolla representa dues figures masculines, una calmant la seu set en un brollador i l’altra pintant.

Se’n van encunyar diverses medalles que entre 1924 i 1988 s’entregaven de manera esporàdica, sent la Reina Sofia l’última personalitat a rebre-la. El 2006, Rodrigo Uría, president del Real Patronato del Museo del Prado, va ser el tercer espanyol guardonat des de la creació.

L’any passat, Rafael del Pino Calvo-Sotelo, president de Ferrovial, i Miquel Barceló, s’uniren a Jesús Polanco, fundador i president del Grupo Prisa, en la selecta llista d’espanyols guardonats amb este premi.

La gala benèfica durant la qual es fa lliurament del guardó és un dels esdeveniments socials novaiorquesos de referència per als amants de la cultura hispanoamericana i que representen el món de les arts, les lletres, finances i la política, i també representants del cos diplomàtic.

L’Exposició Sorolla, Visió d’Espanya de la Hispanic Society, que ja ha comptat amb la visita de 452.800 persones en la seua estada a València, la converteixen en la segona més vista, després de l’exposició de Velázquez en El Prado el 1990. A partir del pròxim dia 24 d’abril podrà contemplar-se en el Museo de Bellas Artes de Sevilla.

Premsa Fundació Bancaixa