La II Olimpíada Espanyola d’Economia arranca hui en la Universitat de La Laguna

La Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la Universitat de La Laguna acull, des de hui i fins a este divendres 2 de juliol, la segona edició de l’Olimpíada Espanyola d’Economia, patrocinada per la Fundació Bancaixa. Desenes d’estudiants de batxillerat participaran en la fase final a la qual s’han sumat 25 universitats de tot Espanya. Es tracta d’una prova de caràcter acadèmic i educatiu, els objectius de la qual són incentivar i estimular l’estudi de l’Economia entre els joves, premiar l’esforç i l’excel·lència acadèmica i divulgar els estudis d’Economia.

Una altra de les finalitats de l’Olimpíada consisteix a “establir vincles estables entre la Facultat d’Economia, els centres, els professors d’Economia de batxillerat i els alumnes interessats en esta matèria, que seran els futurs estudiants a les nostres facultats”, explica Carlos Rodríguez, degà de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la Universitat de La Laguna. “La universitat”, afegeix, “no pot abstraure’s dels problemes formatius dels estudiants que ocuparan les seues aules en el futur, per això és important mantindre contactes i relacions per a intercanviar coneixements i experiències”. L’Olimpíada d’Economia serveix de punt de trobada entre ambdós nivells educatius.

La competició segueix la tradició de la resta d’Olimpíades científiques, però en este cas està organitzada per les Facultats de Ciències Econòmiques i Empresarials de les universitats públiques espanyoles, “i està en procés d’implantació en tot el territori espanyol”, assenyala la professora Mariluz Marco de la Universitat de València i presidenta de la Comissió Nacional de l’Olimpíada.

La primera edició es va realitzar l’any passat a València a iniciativa de la Facultat d’Economia de la Universitat de València.

La competició té una fase local, en la qual participen tots els alumnes que voluntàriament s’inscriuen, matriculats en centres d’ensenyança secundària –públics i privats– en l’assignatura d’Economia de l’Empresa de 2n de Batxillerat. Els tres finalistes de cada demarcació es classifiquen per a la fase nacional. Les proves d’esta segona fase es desenvolupen quan els estudiants han conclòs les Proves d’Accés a la Universitat. Els temes que se sotmeten a examen figuren en els programes continguts en el decret que estableix el currículum d’Economia i Economia de l’Empresa de 1r i 2n de Batxillerat de la LOGSE.

A més del patrocini de la Fundació Bancaixa, l’Olimpíada Espanyola d’Economia compta amb col·laboració de totes les universitats participants, de les entitats locals com el Cabildo Insular i l’Ajuntament de La Laguna, de l’Associació Espanyola d’Economia i l’Associació Científica d’Economia i Direcció d’Empresa.