La pàgina web de l’obra social de Bancaixa supera el milió d’usuaris durant 2007

Més d’1.100.000 usuaris han visitat la pàgina web de l’obra social de Bancaixa durant 2007, més del doble d’usuaris que l’any passat, en què 492.894 internautes van visitar el portal de l’obra social de Bancaixa.

A l’estiu de 2007 es van rebre prop de les 100.000 visites mensuals, però el major nombre es va donar al novembre, per l’expectació originada per la inauguració de l’exposició Sorolla. Visió d’Espanya. Fins a 222.558 internautes van visitar el lloc web de la Fundació Bancaixa durant el mes de novembre i 151.656 ho van fer durant desembre, el que implica una mitjana diària pròxima als 5.000 usuaris. Precisament durant els dos últims mesos de l’any l’apartat dedicat a l’exposició de Sorolla va ser un dels espais més visitats, seguit per la pàgina destinada a exposicions i l’apartat de beques i premis per a joves.

Ciberoteca Bancaixa

Per la seua banda, la Ciberoteca Bancaixa també tanca el 2007 amb un increment del nombre de visites, 200.000 més en relació a l’any anterior. En total, més d’1,6 milions d’usuaris han empleat este servici el 2007, generant un volum de més de 3,1 milions de consultes. Els mesos d’abril i maig van registrar la major densitat de consultes, superant les 350.000 recerques per mes. Els internautes prefereixen consultar els arxius de la Ciberoteca a la vesprada, entre les 19:00 i les 21:00 hores, i un terç d’estos decideixen usar el servici durant el cap de setmana.

En el mes de desembre, l’arxiu de la Ciberoteca més demandat pels usuaris va ser la guia didàctica sobre valors ecològics de la Col·lecció Bancaixa i el Medi Ambient, amb 981 descàrregues. De prop, la van seguir estadístiques sobre ocupació professional de la població espanyola (943 descàrregues) i els quaderns “Capital Humà”, que gràcies a la col·laboració de Bancaixa, elabora cada mes l’Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques (IVIE).

La Ciberoteca és un projecte de l’Obra Social Bancaixa, la finalitat del qual és la catalogació dels millors recursos culturals disponibles en Internet. Este servici ofereix a l’usuari un nombre en constant creixement d’enllaços directes a milers d’obres digitalitzades de distinta temàtica.

La Ciberoteca Bancaixa està estructurada en quatre grans apartats. L’Índex Temàtic i d’Autors rep més del 43% de les visites, ja que permet una busca més detallada, on preval la qualitat dels enllaços oferts. Per la seua banda, la Sala de Lectures és la tercera pàgina més visitada pels usuaris (5.412 visites anuals) i inclou un catàleg de texts digitalitzats disponibles de manera gratuïta en internet i un cercador que permet localitzar milers d’obres, ràpidament i senzilla.

A més, Bancaixa posa a disposició dels seus usuaris una secció d’edicions pròpies, que conté una selecció de texts digitalitzats pertanyents al servici de publicacions de la seua Obra Social. Finalment, en la Sala de Reunions l’internauta pot informar-se sobre el projecte i participar en fòrums d’opinió adequats als seus interessos.

Al marge de la seua existència virtual, el projecte es complementa amb Ciberotecas físiques, ubicades als Centres Culturals Bancaixa de Castelló i Alacant, a més de la Casa Capellá Pallarés de Sagunt i l’Edifici Santa Maria de Segorbe. Este servici completament gratuït està pensat perquè tots, sobretot aquells que no compten amb connexió pròpia a internet, puguen fer ús d’esta poderosa ferramenta cultural, i s’emmarca dins del compromís social de l’entitat, amb una línia d’actuació prioritària dedicada a la Formació en la Societat de la Informació.