La Universitat Rey Juan Carlos i Bancaixa organitzen la II Setmana Intercultural amb diferents activitats

Facilitar la integració social i cultural del col·lectiu immigrant en la zona sud de Madrid i estrènyer la col·laboració entre universitat, ajuntaments, associacions d’immigrants i ONG són els objectius de la II Setmana Intercultural Diálogo y convivencia: multiculturalidad y tolerancia religiosa ‘. Es tracta d’una iniciativa del Centre d’Estudis d’Iberoamèrica (CEIB) de la Universitat Rey Juan Carlos patrocinada per Bancaixa i la Fundación Pluralismo y Convivencia. Les activitats, que tindr4an lloc al Campus de Móstoles de la URJC del 9 al 12 de març, inclouran taules redones, folklore, gastronomia i cal·ligrafia oriental, entre d’altres.

“Amb esta iniciativa pretenem crear des de la Universitat un espai de coneixement, diàleg i integració per al col·lectiu immigrant, i també obrir un espai de diàleg que fomente la tolerància religiosa per mitjà del coneixement mutu i sensibilitzar la societat de les diferents realitats socials que experimenta el col·lectiu immigrant ”, va assegurar hui en la presentació Cástor Miguel Díaz Barrado, Director del CEIB. Per a això, al llarg de tota la setmana es difondran diferents aspectes de la cultura de cada poble mitjançant diferents activitats.

“Per mitjà de la seua Obra Social, Bancaixa impulsa la consolidació d’una societat intercultural. En este sentit, treballem per potenciar el desenvolupament social amb ajudes i projectes d’integració, però també amb activitats com les que hui presentem. Bancaixa patrocina Setmanes Interculturals en col·laboració amb ajuntaments i universitats de tot l’estat. El nostre objectiu és tendir ponts d’enteniment entre les diferents cultures perquè la tolerància s’impose i la multiculturalitat en la nostra societat siga una realitat”, va manifestar Lorenzo Barahona director de Zona Madrid-Sur de Bancaixa.

El dilluns, 9 març tindrà lloc la taula redona Integración del colectivo inmigrante en los municipios del gran sur de la Comunidad de Madrid. Participaran representants d’estes localitats. Posteriorment es projectarà el curtmetratge ‘Binta y la gran idea’ de Javier Fesser, curt nominat als Òscar el 2007 que tracta sobre una xiqueta senegalesa de set anys que posa en marxa una obra de teatre infantil per mostrar el desig de la seua cosina d’anar al col·legi.

El dimarts, 10 de març se celebrarà la taula redona ‘Europa y la inmigración: el pacto europeo sobre inmigración y asilo. ¿Una respuesta adecuada?’. Participaran professors de Dret Internacional Públic i Relacions Internacionals, Història del Dret, Dret Processal i Dret Internacional Privat. Igualment hi haurà una representació de titelles titulats ‘La niña de las Albahacas’ , que narra una història de les zones camperoles del sud de Xile.

El dimecres, 11 de març, un representant de la Fundación Educativa y Asistencial CIVES, Professors de Filosofia del Dret, de Dret Eclesiàstic i membres de la Fundación Pluralismo y Convivencia participaran en la taula redona ‘La España actual y la diversidad cultural: multiculturalidad e interculturalidad’ . A continuació tindrà lloc un taller de cal·ligrafia oriental.

El dijous, 12 de març hi haurà un contacontes, una representació folklòrica del grup ‘Ecuador Unido’ i una jornada gastronòmica amb degustació de plats aportats per associacions i ONG de Romania, Mèxic, Equador, República Dominicana, Espanya i Xile. També serà lliurat el premi del concurs de cartells convocat per anunciar la setmana.

Paral·lelament, des de hui i fins a finals de mes, es podrà visitar la mostra ‘Magreb: el occidente árabe’, a la sala d’exposicions de l’ampliació del Rectorat en Móstoles. La mostra ha sigut cedida per la Casa Árabe i està integrada per 58 fotografies de gran format acompanyades d’un comentari. Amb esta exposició es proposa un acostament a esta regió mitjançant imatges, ressaltant alguns aspectes de la seua proximitat amb el sud d’Europa, com també la seua gran diversitat interna, els problemes i potencialitats, el dinamisme i la vida quotidiana de les seues gents. Cada una és, d’esta manera, una invitació a reflexionar sobre unes realitats encara mal conegudes.

Premsa Fundació Bancaixa