L’equip UPV-Bancaixa finalitza la seua millor temporada

L’equip ciclista UPV-Bancaixa ha tancat la seua millor temporada. En elit/sub23, l‘equip ha guanyat el subcampionat d’Espanya, la segona posició de la I Volta a Espanya de la categoria, el podi en la Volta a Àvila i l’honor de ser el millor equip espanyol en la prestigiosa Volta Internacional a Lleida. A nivell autonòmic, l’UPV-Bancaixa es va proclamar doblement guanyador del Campionat de la Comunitat Valenciana.

Vicente Peiró i Juan Antonio Segovia, s’han convertit en campions de la Comunitat en fons en ruta. Peiró es va enfundar el maillot amb la senyera valenciana i la seua corresponent medalla d’or, havent sigut el millor de la competició valenciana amb diferència. Després de 132 quilòmetres i més de tres hores de pujades i baixades, escapades i canvis constants, este jove valencià de l’UPV-Bancaixa es feia amb el triomf més dolç de la seua carrera esportiva.

Per la seua banda, Juan Antonio Segovia va demostrar la seua vàlua en la categoria sub-23. El campionat es va decidir a l’esprint entre els tres medallistes en l’última prova. El més ràpid va ser el paterní, que es va fer amb el títol, per davant de Pascual Orengo i Vicente Rodrigo, del Saunier Duval.

L’UPV-Bancaixa també va deixar el seu segell en el Campionat d’Espanya on va aconseguir una merescuda segona plaça. David Vitoria va aconseguir el subcampionat d’Espanya de la categoria elit per darrere del català Oriol Llesuy. En la prova, reservada per als 100 millors ciclistes del rànquing nacional van participar quatre corredors de l’equip UPV- Bancaixa.

Un altre dels tombants d’esta campanya ha vingut marcat pel podi d’Álvaro García en la I edició de la Volta a Espanya elit. La competició de 123 quilòmetres amb quatre ports de muntanya de segona categoria, amb eixida i arribada a la ciutat de Conca, va deixar García segon, mentre que el seu company d’equip David Vitoria va resultar mereixedor de la quarta posició en la general.

A més, l’equip ha acudit a proves de gran prestigi en les quals ha exercit un paper molt destacat. En la Volta Internacional a Lleida, l’UPV-Bancaixa aconseguia el tercer lloc en la classificació per equips, quedant només per damunt els totpoderosos Rabobank i Palazzago amb una major infraestructura i amb ciclistes de renom internacional. Així mateix, en la Volta a Àvila, l’UPV-Bancaixa va ser el millor equip, sent l’únic que aconseguia col·locar dos homes entre els deu primers, quedant-se a només tres segons de la victòria individual.

De cara al final de temporada, l’objectiu ara és guanyar la Challenge, tant a nivell individual, amb Álvaro i Antonio García, com per equips. A més, Toledo i Zamora són les dues cites més destacades d’una recta final de l’any que tirarà el teló d’una gran temporada plena d’èxits.

L’equip ciclista és fruit de la bona i estreta relació existent entre la Universitat Politècnica de València i Bancaixa. Les dues entitats aposten per corredors universitaris, joves i de base ( equip Elit/Sub 23), i també per la continuïtat amb la presència d’antics alumnes o esportistes estretament relacionats amb la comunitat universitària ( equip Ciclomaster).