Les donacions ciutadanes al compte ‘Ajuda a Haití’ de la Fundació Bancaixa ascendeixen a 836.480 euros després d’un any de la catàstrofe

Un any després de la catàstrofe que va assolar Haití, segueixen produint-se les donacions solidàries dels ciutadans al compte ‘Ajuda a Haití’ obert per la Fundació Bancaixa, la recaptació del qual en data de hui ascendeix a 836.480 euros. Estos fons estan permetent desenvolupar projectes d’ajuda a la població haitiana per mitjà de la col·laboració de la Fundació Bancaixa amb organitzacions humanitàries que estan treballant en la zona com la Creu Roja Espanyola, Farmamundi i UNICEF.

La iniciativa desenvolupada a l’illa amb la Creu Roja Espanyola gràcies a estes aportacions ciutadanes ha consistit en una acció de distribució d’aigua i productes de primera emergència entre la població damnificada. Este projecte ha abastit d’aigua potable i productes bàsics (alimentaris i no alimentaris) a més de 1.000 famílies haitianes afectades per la catàstrofe.

Les donacions al compte de la Fundació Bancaixa han finançat un altre projecte de Farmamundi, destinat a la millora de les condicions sociosanitàries de la població del districte de Croix-desBuquets, amb una ajuda de post emergència junt amb l’ONG local Institut per al Desenvolupament Integral d’Haití (IDIH). El projecte beneficia directament a prop de 4.000 persones. Mitjançant l’organització IDIH s’ofereix atenció mèdica i psicològica, subministrament de medicaments essencials i provisió d’aliments a la població més afectada pel sisme en esta localitat.

L’ajuda humanitària gràcies a les donacions ciutadanes al compte de la Fundació Bancaixa ha permés també posar en marxa un projecte d’emergència en col·laboració amb UNICEF per a la prevenció i resposta davant del brot de còlera al país amb l’objectiu de protegir el dret a la salut de la infància. Esta iniciativa consisteix en el subministrament de 950 kits bàsics d’aigua, cada un dels quals subministra aigua potable a 10 famílies durant un mes. A més, a fi de previndre contagis i reduir la propagació de la malaltia, contempla també la distribució entre la població de 600.000 pastilles de purificació d’aigua.

La Fundació Bancaixa ultima nous projectes en col·laboració amb organitzacions humanitàries per mantindre l’ajuda a Haití. Les persones que desitgen col·laborar amb els afectats per la catàstrofe poden fer-ho en les oficines de Bancaixa, al compte: 2077 / 0374 / 88 / 6600007372.