L’Escola de Treball Social acull des de hui la Setmana Intercultural de la Universitat de Huelva organitzada per Bancaixa

Este matí ha estat inaugurada la Setmana Intercultural de la Universitat de Huelva organitzada per la Fundació Bancaixa, que es desenvoluparà fins al pròxim 11 d’abril a l’Escola Universitària de Treball Social.

L’acte ha comptat amb la participació del rector de la Universitat de Huelva, Francisco José Martínez, junt amb el delegat del Govern de la Junta d’Andalusia a Huelva, Justo Mañas; el director de la zona de Huelva i Extremadura de Bancaixa, José Ángel Camacho; la presidenta de Mundo Solidario, Teresa Luis, i el director de l’Escola de Treball Social, Octavio Vázquez.

El principal objectiu de la Setmana Intercultural és impulsar la trobada entre distintes cultures i contribuir d’esta manera al procés de consolidació d’una societat onubense plural. En este sentit, el director de l’Escola de Treball Social, Octavio Vázquez, va assenyalar que les jornades “pretenen ser un aparador de l’acció intercultural que es du a terme a la província de Huelva”. A més, va destacar que “la província de Huelva, igual com Andalusia i la resta d’Espanya, està creixent des del punt de vista de la diversitat cultural i a partir d’ací correspon, tant als poders públics com a la Universitat i entitats socials, gestionar encertadament eixa diversitat per aconseguir que no es convertisca en un obstacle per a la convivència”.

Al llarg de la Setmana Intercultural un important nombre d’ajuntaments mostraran el seu treball en esta matèria, com també altres entitats i associacions que participaran amb la finalitat de demostrar que és possible la convivència sobre un mateix territori.

Com a activitats més rellevants dins de la programació de la setmana, Vázquez ha destacat l’exposició fotogràfica titulada Más de cien razones para la convivencia , on es reflecteixen rostres que donen compte i exemplifiquen la diversitat existent a Huelva. Igualment com l’exposició de còmics africans, pertanyents al projecte Àfrica Còmics, que reflecteix com els artistes africans veuen els drets humans i els processos migratoris.

Per la seua banda, el director de la zona de Huelva i Extremadura de Bancaixa, José Ángel Camacho, hi ha assenyalat que l’entitat ha destinat en este exercici més de 400.000 euros en ajudes a diversos ajuntaments i universitats de tot el territori espanyol, “el que implica un fort augment respecte a la passada convocatòria i suposa un nou pas cap al coneixement de les cultures que ens rodegen i l’eliminació de barreres”. Així mateix, ha indicat que “un dels nostres principals objectius és col·laborar a la normalització de la interculturalitat, per mitjà del coneixement i l’intercanvi entre les diferents cultures del món”. En este sentit, va concloure que “des de Bancaixa pensem que amb activitats com esta és possible fomentar valors com la tolerància i la solidaritat entre pobles”.

Per acabar, el Delegat del Govern de la Junta d’Andalusia a Huelva, Justo Mañas, va comentar que “Huelva és una província que porta prou anys sent receptora de ciutadans i ciutadanes d’altres països i on el procés d’integració està desenvolupant-se d’una manera normalitzada”.

La Setmana Intercultural de Huelva ha arrancat hui dimarts amb unes jornades acadèmiques, compostes per conferències i taules redones, dues exposicions i una mostra d’associacions. Dimecres, 2 d’abril, continuaran des de les 10:00 hores al Saló de Graus de l’E.U. de Treball Social.

Premsa Fundació Bancaixa