L’exposició Rússia Sagrada bat rècord de visites al Centre Cultural Bancaixa d’Alacant

L’exposició Rússia Sagrada. Icones del Museu Rubliov de Moscou s’ha convertit en la mostra més visitada al Centre Cultural Bancaixa d’Alacant, des del seu començament el 1997. L’exposició dedicada per Bancaixa a l’art iconogràfic rus, i realitzada en col·laboració amb el Museu Rubliov, ha rebut fins a hui més de 14.150 visites, i està prevista la seua clausura per al pròxim 27 de març. Aquest èxit de públic té com a referència anterior l’exposició Miquel Barceló. Sèrie Lanzarote, que Bancaixa va exposar a la seu d’Alacant el 2004 i que va ser visitada per 10.065 persones. A causa de l’èxit de públic, l’horari de la sala d’exposicions del Centre Cultural Bancaixa s’ha ampliat durant la vigència d’aquesta mostra amb l’obertura també les vesprades dels diumenges i festius, per la qual cosa pot visitar-se tots els dies de 10.00 a 14.00 hores, i de 17.00 a 21.00 hores.

A través d’aquesta exposició, Bancaixa presenta per primera vegada a Espanya la col·lecció d’icones del Museu Rubliov, amb seu al monestir Spasso-Andronikov de Moscou, considerada la principal col·lecció d’iconografia russa amb peces del segle xi i principis del xx. La mostra, que coincideix amb la celebració de l’Any de Rússia a Espanya, acosta al públic una selecció de 52 obres procedents dels seus fons artístics, que poden veure’s al Centre Cultural Bancaixa d’Alacant després del seu pas per València.