L’obra de Picasso Suite 347 de la col•lecció de Bancaixa s’exposarà a Cremona

El president de Bancaixa, José Luis Olivas, l’alcalde d’Alaquàs, Jorge Alarte, i el Vice Sindaco del Comune de Cremona, Luigi Baldani, han signat aquest matí un conveni de col·laboració pel qual l’Entitat cedirà temporalment la col·lecció de gravats de Picasso Suite 347, per a la seua exposició al Museu Cívic ‘Ala Ponzone’ de la ciutat italiana de Cremona del 3 d’abril al 28 de juny de 2009.

Alaquàs i Cremona celebren enguany el V aniversari del seu agermanament, motiu pel qual recentment han constituït un comité mixt per a sol·licitar la cessió de l’obra de Picasso a Bancaixa, i organitzar diversos actes culturals com a mostra de la comunicació i l’intercanvi permanent que hi ha entre les dues ciutats.

La col·laboració entre Alaquàs i Cremona va començar l’any 2001. Fruit d’una intensa activitat des d’aquell moment, les dues ciutats decidiren unir-se per a establir una relació continuada en el temps i l’any 2003 signaren el pacte d’agermanament.

La Suite 347 és l’obra més titànica de l’artista qui, en el moment de fer-la, tenia 86 anys. En sis mesos d’un treball frenètic, Picasso va fer els 347 gravats que la componen. En aquesta obra es poden establir quatre grans línies: Picasso, la seua obra i el seu públic (formada per 49 estampes), la Celestina (66 estampes), mitologies i circs (126 estampes) i el pintor i els seus models (106 estampes).

La major obra gràfica de Picasso

Bancaixa ha esdevingut un referent mundial en l’obra gràfica de Picasso, ja que té quasi la meitat de la totalitat de gravats de l’artista. Els seus fons artístics compten amb set col·leccions completes, de les poques que hi ha en el món (la majoria es vengueren per làmines soltes) i que són bàsiques en l’obra gràfica picassiana: la Suite Vollard, la Suite 347, la Suite 156, la Caixa de remordiments, Els fumadors, Retrats de família i la Suite 60 . A més, Bancaixa disposa de 6 linogravats i més de 60 llibres il·lustrats per l’artista malagueny.

L’Entitat va començar les adquisicions de l’obra de Picasso el 1994 amb la Suite Vollard. Dos anys més tard va aconseguir la Suite 156, l’última que va fer l’artista. El 1999 Bancaixa va aconseguir adquirir la Suite 347 i dos anys després va comprar la Caixa de remordiments i, posteriorment, les sèries Els fumadors i Retrats de família. L’última obra que va adquirir l’entitat va ser la Suite 60 el mes de setembre de 2005.

Fins ara, Bancaixa ha fet nombroses exposicions dels seus gravats en diferents ciutats d’Espanya, que han visitat un gran nombre de persones. A més, ha cedit algunes sèries o estampes soltes d’aquestes, per mostrar-les en altres països com Brasil, Holanda, Corea, Hongria, Mèxic, Argentina, Itàlia i els Estats Units.