Martiniblanco i Ramón Arnau Quintero obtenen les beques Nude-Bancaixa 2011

Martiniblanco i Ramón Arnau Quintero han sigut els guanyadors de la cinquena convocatòria de les beques Nude-Bancaixa, l’objectiu de les quals és facilitar la incorporació de jóvens dissenyadors a la indústria de l’hàbitat mitjançant pràctiques remunerades en empreses líders de l’àmbit del disseny. El lliurament de les beques, que ha estat presidit pel president de la Generalitat Valenciana, Alberto Fabra, l’alcaldessa de València, Rita Barberá, i el president de Bancaixa, José Luis Olivas, ha tingut lloc aquest matí al saló Nude, al marc de Fira Hàbitat València.

Martiniblanco ha sigut premiada per a desenvolupar el seu treball a l’empresa Uno Lighting, mentre que Ramón Arnau Quintero ha obtingut la beca per a desenvolupar els seus projectes en la firma Expormim. El jurat de les beques Nude-Bancaixa 2011 ha estat integrat per Laura Cassotta, gerent d’Artemide, Antonio Muñoz, gerent de Koo Internacional, Juan Antonio Pascual, interiorista i membre del Col·legi de Dissenyadors d’Interior de la Comunitat Valenciana (CDICV), María Fontes, responsable del saló Nude de Fira Hàbitat València, i José Lledó, gestor del Departament de Jóvens de Fundació Bancaixa.

L’Obra Social de Bancaixa ha participat per cinqué any consecutiu al saló Nude amb una aportació de 28.500 euros, destinada tant a la convocatòria de les beques com al patrocini del saló que Fira València ha convertit en espai de trobada entre els jóvens dissenyadors i el sector professional de l’hàbitat.

Martiniblanco

Raúl Blanco (Iniesta, 1986) i Carlos Martín (Alcoi, 1985) estudien actualment ET Disseny Industrial i el Màster de Mobiliari i Il·luminació a l’ESET de la Universitat CEU Cardenal Herrera de València. És durant els seus estudis quan decideixen unir els seus esforços i coneixements per a formar l’estudi Martiniblanco. Compaginen la realització de projectes amb contínues col·laboracions amb estudis del panorama nacional i internacional.

Martiniblanco entén el disseny com una disciplina creativa, com un ens independent que vincula les altres tècniques. Entenen, al seu torn, que el disseny té com a meta final l’usuari: no es tracta de divagar mitjançant tretes abstractes per a aconseguir una fi canviant i efímera, sinó tot el contrari. En Martiniblanco la meta final és l’usuari, sense perdre de vista la realitat que els envolta i les seues característiques.

Ramón Arnau Quintero

L’estudi sorgeix de forma espontània de la necessitat de cobrir tots els camps que interessen i als quals es volen dirigir: arquitectura, interiorisme, mobiliari, producte, gràfic i moda.

És un estudi camaleònic capaç d’adaptar-se a les condicions que el projecte exigisca. Encapçalat per Ramón Arnau, arquitecte, dissenyador industrial i ‘gourmet de la vida’, presenta en Nude 2011 la peça NAÏVE que, ingènua, innocent i inexperta, es prepara per a llançar-se en caiguda lliure i mostrar-se materialitzada per primera vegada.