Més de 10.200 persones han participat en 2011 en els tallers didàctics de la Fundació Bancaixa

Els tallers didàctics organitzats per la Fundació Bancaixa han permés que 10.288 persones hagen gaudit durant el 2011 d’aquesta activitat, l’objectiu dels quals és ajudar a comprendre i delectar-se amb les distintes exposicions que es realitzen al Centre Cultural Bancaixa de València i ser un estímul a la participació, a la reflexió i a la vivència artística entre els més joves. Durant l’any passat, es van realitzar dos tallers didàctics dirigits a joves i escolars. El primer, pel qual van passar 4.055 persones, es va centrar en l’exposició Por laberintos, treballant per mitjà del còmic i altres disciplines els distints significats dels laberints al llarg de la història.

El segon taller, que es va posar en marxa el passat mes de juny i que romandrà actiu fins al pròxim 26 de febrer, gira entorn de l’exposició Atresorar Espanya. Fons fotogràfics de la Hispanic Society of America, que s’exposa actualment al Centre Cultural Bancaixa de València, i que engloba una selecció d’instantànies dels fons fotogràfics de la institució americana que retraten l’Espanya de fa més d’un segle. Des que es va posar en marxa aquest taller i fins acabar l’any 2011, 6.233 persones han participat en l’activitat.

El taller està orientat a xiquets i joves a partir dels 7 anys i també a un públic familiar. L’activitat té com a objectiu acostar els participants a l’Espanya del segle xix i principis del xx per mitjà del joc. Els assistents poden buscar similituds i diferències entre imatges de fa més d’un segle i les actuals, crear

escenaris per treballar la visió del fotògraf i organitzar el seu propi espai

expositiu. D’aquesta manera, a més de treballar la memòria i la reflexió, s’acosten al treball del fotògraf, tractant aspectes com la composició, la perspectiva o el contingut d’allò que es desitja plasmar amb l’objectiu d’una càmera. Junt amb açò, els participants tenen l’oportunitat de realitzar una visita guiada a la mostra.

Els últims quatre anys, 100.244 persones han passat pels tallers didàctics de la Fundació Bancaixa, en les successives edicions que s’han realitzat vinculades a les exposicions presents al Centre Cultural Bancaixa. Durant aquest període, s’han realitzat tallers per treballar l’obra d’artistes com Sorolla, Miró o Picasso, entre d’altres.

Tota la informació sobre els tallers didàctics de la Fundació Bancaixa es pot consultar en la web www.bancaja.es/obrasocial .