Més de 2.700 persones han participat en els tallers “Picasso amb els majors” de la Fundació Bancaixa

Més de 2.700 persones majors de 55 anys han participat en els tallers didàctics “Picasso amb els Majors”, que ha organitzat la Fundació Bancaixa entre els mesos d’octubre del 2008 i juny del 2009. Aquests tallers estan pensats per a acostar l’art i els seus processos creatius als participants.

El Centre Cultural Bancaixa de València ha sigut l’enquadrament de les diferents activitats exercides per a donar a conéixer l’obra i la tècnica pictòrica de l’artista malagueny. Des de l’aiguatinta, passant pel cubisme i fins a l’interés de Pablo Picasso per la ceràmica, han sigut abordats en aquest curs que ha tingut un èxit rotund de participació.

Bancaixa és l’entitat privada del món amb més obra gràfica d’aquest artista espanyol, convertit en referent internacional per obres de la magnitud i qualitat de Les senyoretes d’Avinyó (1907) i Gernika (1937), entre moltes altres. Els fons artístics en possessió de Bancaixa compten amb fins a set col·leccions completes relatives a les etapes bàsiques en l’obra gràfica picassiana. També disposa de sis linoleografies i de més de 80 llibres il·lustrats per un dels artistes referents del cubisme.

Com a conseqüència de la gran acollida d’aquesta iniciativa, la Fundació Bancaixa ja treballa en la continuïtat del projecte. Així, per a l’any 2010 s’està preparant una sèrie de tallers i activitats que tindran com a protagonista el pintor valencià Joaquim Sorolla. D’aquesta manera, la Fundació Bancaixa continua mostrant el seu especial interés i dedicació per les persones majors per a promoure la seua aproximació a l’art, la cultura i a les seues figures més representatives.

Premsa Fundació Bancaixa