Més de 200 famílies es beneficien del projecte de Creu Roja i Bancaixa per a localitzar persones amb Alzheimer

Amb motiu del Dia Mundial de l’Alzheimer, Creu Roja Espanyola fa un balanç positiu de la posada en marxa del projecte SIMAP (Sistema Intel·ligent de Monitoratge d’Alertes Personals). Es tracta d’un servici pioner que va iniciar el camí a la Comunitat Valenciana el 2007 gràcies a Fundació Bancaixa i la Institució Humanitària. Gràcies a aquest acord de col·laboració, més de 200 famílies de la Comunitat Valenciana s’han pogut beneficiar de forma gratuïta del SIMAP.

El servici, a través de la xarxa de telefonia mòbil Vodafone i d’un dispositiu amb GPS, permet localitzar les persones amb Alzheimer o deterioració cognitiva lleu que porten el terminal gràcies a un programa d’avisos. Les famílies coneixen, en qualsevol moment del dia, el lloc d’ubicació del terminal telefonant a la Creu Roja. Al seu torn, la institució comunica de manera immediata les incidències assenyalades a les persones de contacte (persones cuidadores) i, en cas que siga necessari, als recursos d’emergència que corresponguen.

Amb SIMAP, Creu Roja Espanyola vol posar les noves tecnologies de la informació i comunicació al servici de les persones més vulnerables, en aquest cas, les persones que pateixen la malaltia de l’Alzheimer i les seues famílies. El dispositiu facilita la permanència en l’entorn habitual dels malalts, però també aporta a la família o cuidadors un suport necessari perquè visquen amb tranquil·litat i confiança.

Fundació Bancaixa participa en aquest projecte per la coincidència amb els objectius perseguits: la integració i la qualitat de vida de les persones majors. Aquesta integració només és possible, entenent la situació dels malalts i dels seus familiars, ajudant-los a través de totes les vies que una societat com la nostra pot aportar-los.

El projecte SIMAP es va presentar el 2007 a la Comunitat Valenciana i aquesta es va convertir en pionera en la posada en marxa d’aquest tipus de servici. Actualment ja s’han sumat altres comunitats autònomes i administracions públiques amb un balanç molt positiu.