Més de 3.500 persones visiten l’exposició de Sorolla en la “Nit en Blanc” de Bancaixa

Més de 3.500 persones van visitar l’exposició Sorolla. Visió d’Espanya en la Nit en Blanc organitzada ahir per Bancaixa i que, atés l’èxit, pretén repetir, a partir del 16 de novembre, els divendres i els dissabtes fins a la fi de l’exposició.

Durant estes Nits en Blanc, l’exposició de Joaquim Sorolla estarà oberta des de les 23:00 hores fins a les 07:00 del matí de l’endemà (última visita a les 06:00 hores), amb entrada gratuïta i sense que hi calga reserva per a facilitar l’accés a l’exposició als mils de persones que no han pogut aconseguir entrades per telèfon o Internet, ja que les del mes de novembre i desembre ja estan esgotades.

L’horari diürn de l’exposició és de 09:00 a 21:00 hores tots els dies de la setmana, amb reserva prèvia per mitjà de la pàgina web de Bancaixa o el telèfon de Servientrada. No obstant això, també hi ha la possibilitat d’esperar el torn a les portes del Centre Cultural Bancaixa.

“Nit en Blanc”

Aproximadament a les 19’00 hores d’ahir, públic de totes les edats va començar a esperar a les portes del Centre Cultural Bancaixa, les quals no es van obrir fins a les 22’00 hores com s’havia anunciat, per veure l’exposició.

Més de 1.500 persones hi van estar esperant, arribant al Pont del Reial; l’hora de major afluència va ser a les tres de la matinada. Els visitants van haver d’esperar una mitjana de tres hores per a poder gaudir de l’obra del pintor valencià.

A l’eixida de la mostra, la gent no va voler anar-se’n sense un record de l’exposició i es van adquirir més de 5.000 revistes monogràfiques i 200 catàlegs de l’exposició i més de 5.000 cartells de les 14 obres de Sorolla.

L’exposició Sorolla. Visió d’Espanya comptarà amb les últimes tecnologies, perquè disposarà de guies multimèdia mòbils amb informació addicional sobre l’obra de Sorolla. A més, la mostra es completarà amb activitats paral·leles, com el Congrés Internacional Mirades sobre Espanya, dirigit pels comissaris de l’exposició, Facundo Tomás i Felipe Garín, en el qual es realitzarà un repàs als distints enfocaments amb què s’ha vist Espanya des de la literatura i les arts.

Un taller didàctic, en el qual els més menuts aprendran a fer un gran panell com el que va fer el pintor valencià per a la Hispanic Society de Nova York, completa les activitats a l’entorn de l’exposició.

Enguany, Bancaixa destinarà a la seua Obra Social un total de 74,7 milions d’euros, el que suposa un increment superior al 25%, que la converteix en la tercera caixa d’estalvis d’Espanya per fons destinats i en la de major creixement percentual d’este pressupost en el present any.