Més de 4.000 persones han participat el 2011 en els tallers d’art per a majors de la Fundació Bancaixa

Els tallers d’art per a majors de la Fundació Bancaixa han permés que 4.183 majors hagen gaudit durant 2011 d’esta activitat, l’objectiu dels quals és ajudar a la millora de la qualitat de vida d’estes persones per mitjà de l’art. Durant l’any passat, s’han realitzat dos tallers d’art destinats al dit col·lectiu. En concret, de febrer a juny del 2011 es va realitzar el taller d’art vinculat a l’exposició Por laberintos, on van participar 2.079 persones, i en el que es van treballar tècniques com el dibuix i la creació de maquetes, potenciant d’esta manera l’orientació i memòria dels participants.

D’altra banda, el passat mes de setembre la Fundació Bancaixa va posar en marxa una nova edició dels tallers vinculada a l’exposició Atresorar Espanya. Fons fotogràfics de la Hispanic Society of America, que s’exposa actualment i fins al 26 de febrer al Centre Cultural Bancaixa, de València, amb una selecció d’instantànies dels fons fotogràfics de la institució americana, que retraten l’Espanya de fa més d’un segle. Des que es va posar en marxa este taller i fins a acabar l’any 2011, 2.104 persones han participat en l’activitat.

Amb el record del passat com a fil central, els participants treballen tècniques com la psicomotricitat o la creativitat, a més de la imaginació i la memòria. El taller, que estarà en marxa fins al pròxim 26 de febrer, es realitza al Centre Cultural Bancaixa, de València, és de caràcter gratuït i està dirigit a persones a partir dels 55 anys d’edat.

La Fundació Bancaixa va llançar els tallers d’art per a persones majors el 2009 i des de llavors prop de 13.000 persones hi han participat. La primera edició d’estos tallers va tindre la figura i l’obra de Picasso com a protagonista, i va comptar amb la participació de 2.729 persones. Atesa la gran acollida de la iniciativa, se n’ha donat continuïtat amb posteriors edicions com la protagonitzada per Joaquim Sorolla, coincidint amb l’exposició de la sèrie Visió d’Espanya, que va comptar amb la participació de 5.064 persones; la vinculada a la iconografia russa del Museu Rublev de Moscou, exposada per Bancaixa a València, l’últim trimestre de 2010, amb 881 assistents, la realitzada sobre l’exposició Por laberintos, on han participat 2.079 persones i, finalment, l’edició vinculada a Atresorar Espanya, per la qual durant 2011 han passat 2.104 persones.

Tota la informació sobre els tallers d’art per a persones majors de la Fundació Bancaixa es pot consultar en la web www.bancaja.es/obrasocial.

Premsa Fundació Bancaixa