Més de 440 projectes empresarials opten al XVII Premi Bancaixa Jóvens Emprenedors

La convocatòria del XVII Premi Bancaixa Jóvens Emprenedors, el programa anual amb el qual l’Obra Social de Bancaixa fomenta la iniciativa empresarial entre els jóvens, s’ha tancat amb la presentació d’un total de 444 projectes de tot Espanya. D’entre tots els projectes presentats en les tres categories que inclou el premi (empreses de base tecnològica, empreses tradicionals i/o socials i projectes d’empreses), se seleccionaran els 40 premiats, que rebran ajudes per un import global de 425.000 euros.

Quasi el 45% de les iniciatives presentades enguany correspon a la categoria de projectes empresarials, amb 198 candidatures. Hi segueix la modalitat d’empreses de sectors tradicionals i/o de caràcter social, amb 126 projectes presentats, el 28% del total. Finalment, s’han presentat 120 iniciatives a la categoria d’empreses de base tecnològica, el 27%.

Enguany, per primera vegada i aprofitant les possibilitats de les noves tecnologies, la presentació de candidatures s’ha fet únicament de forma electrònica a través d’Internet. A aquesta dessetena edició del Premi Bancaixa Jóvens Emprenedors han concorregut projectes d’emprenedors de totes les comunitats autònomes d’Espanya, tot i que un 70% es concentra en quatre: Comunitat Valenciana amb 129 candidatures (29%); Andalusia, amb 78 (17%); Madrid (11%), amb 48; i Catalunya, amb 48 (11%).

Després de la valoració per part d’un jurat dels projectes presentats a aquesta edició, es donaran a conéixer els guanyadors al final de desembre del 2011, a través del portal d’emprenedors, on es troba tota la informació sobre el premi: www.jovenesemprendedoresbancaja.com

En els últims set anys, més de 3.300 emprenedors han acudit a aquesta convocatòria de l’Obra Social de Bancaixa. En aquest període s’han concedit 280 premis amb una dotació de més de 3,3 milions d’euros. Des de la seua creació, fa dèsset anys, el Premi Bancaixa Jóvens Emprenedors ha ajudat a la creació de 3.150 llocs de treball directes i quasi 4.100 d’indirectes, gràcies a les empreses creades al llarg de les convocatòries successives.