Més de 50.000 persones han visitat l’ exposició de Sorolla a Málaga

Des del dia de la inauguració al Museu d’Art Contemporani de Màlaga, el 18 de juliol, l’exposició Sorolla. Visió d’Espanya ja ha rebut més de 50.000 visites. Nieves Ruiz, una veïna d’Algesires que passa uns quants dies a Màlaga gaudint de la fira, ha sigut la visitant 50.000.

Nieves va visitar Sorolla. Visió d’Espanya dissabte passat acompanyada de la seua família. Cap a les 13.20 va accedir a la mostra i, quan es va saber que es tractava de la visitant 50.000, va rebre l’ovació de la resta de persones que esperaven a la cua. La xica d’Algesires, que ja volia haver anat a veure l’exposició de Bancaixa a Sevilla, a més, va rebre un catàleg de la mostra de mans del delegat de la Fundació Bancaixa, Juan Antonio Contreras, pel seu simbòlic pas per l’exposició. Nieves, de 32 anys, va quedar gratament sorpresa per la mostra i va gaudir molt escoltant les explicacions de les obres que ofereixen les audioguies gratuïtes de Bancaixa.

La mostra de Sorolla, d’entrada lliure i gratuïta, es pot veure fins al 21 de setembre en horari de dimarts a diumenge de 10.00 a 23.00 hores (última entrada a les 22.00 hores). Els dilluns el museu està tancat.

L’exposició està tenint un acolliment molt bo a la ciutat andalusa. Així ho demostren les xifres d’entrada. Només en un mes han visitat la mostra quasi 53.000 persones amb un ritme d’entrada de 2.000 persones aproximadament cada dia, amb pics fins i tot de 2500 persones diàries. Les màximes concentracions de gent fent cua per a poder accedir a la sala es produeixen a partir de les 19 hores.

El pressupost de l’Obra Social de Bancaixa per a 2008 supera els 85 milions d’euros, la xifra més alta destinada en la història per l’entitat financera, i suposa un 13,8% més en relació amb el pressupost de l’any anterior. Aquesta quantitat es distribuirà en tres línies d’acció fonamentals: Jóvens, Cultura i Desenvolupament Social.