Més de 50.000 persones visiten el Betlem Bancaja a Tarragona

Més de 50.000 persones han visitat el Betlem Bancaja que es troba exposat des del passat 29 de novembre al Mercat de Tarragona.

María Sobrino va acudir divendres passat a la vesprada i es va sorprendre quan es va veure convertida en la visitant 50.000 d’aquesta espectacular representació dels primers moments de la vida de Jesús de Natzaret. La jove de l’Hospitalet de l’Infant va rebre un detall de mans del Director de Zona Tarragona-Lleida de Bancaixa, Juan Carlos Bonfill, pel seu marcat pas pel pessebre. María Sobrino va decidir visitar el Betlem perquè li l’havien recomanat, i ella, després de visitar-lo, va afirmar que farà el mateix i invitarà tots els seus amics i coneguts a visitar el pessebre.

Els horaris de visita són de dilluns a diumenge de 10.00 a 21.00 hores, ininterrompudament, fins al 6 de gener de 2009. Els dies nadalencs festius i vespres de festiu tindran un horari especial. L’entrada és gratuïta i lliure. Tant els particulars –màxim 4 entrades per persona– com els col·legis i les associacions podran realitzar reserves per a visitar el Betlem en determinades franges horàries (cada dia de 10.00 a 12.00 hores) a través de la pàgina web de l’Obra Social de Bancaixa ( www.bancaja.es/obrasocial ) .

Gran acollida

La ciutat de Tarragona ha acollit el Betlem Bancaja amb una gran expectació. L’èxit de crítica i de públic és notable. De fet, cada dia es formen cues de gent per veure el recorregut cronològic que repassa els primers anys de la vida de Jesús, en el qual es mostren quatre escenes del que va ocórrer fa més de 2.000 anys: l’Anunciació a Natzaret, el Naixement de Jesús a Betlem, l’Adoració dels Reis d’Orient i els pastors, i la Fugida a Egipte a causa de l’assetjament d’Herodes.

La iniciativa de crear el Betlem Bancaja va ser d’un empleat, Ramón Tamarit, que juntament amb altres companys de la plantilla van traslladar la seua il·lusió pel projecte a la Direcció de l’Entitat.

La monumental obra va tardar sis anys a realitzar-se; la fase de documentació es va prolongar des de 1990 fins a 1993, mentre que la realització material del Betlem va comportar tres anys d’intensos treballs, que van finalitzar en 1996, l’any en què es va organitzar la primera exposició.