Pedro Cavadas crearà una unitat de cirurgia reconstructiva en kenya amb la dotació del premi

El Centre Cultural Bancaixa a València acollirà demà el lliurament del VIII Premi Fundació per la Justícia al doctor Pedro Cavadas. El cirurgià, especialitzat en cirurgia reconstructiva, ha anunciat hui en una trobada amb els mitjans de comunicació que destinarà la dotació econòmica del premi, patrocinat per la Fundació Bancaixa, a la creació d’una unitat de cirurgia reconstructiva a Kenya, país on desenvolupa gran part de la seua labor social.

Cavadas ha decidit posar els 18.0000 euros de què està dotat el premi a disposició de la creació d’esta unitat de cirurgia reconstructiva en l’AIC Kijabe Hospital, a la localitat de Kiyabi, a 60 quilòmetres de la capital de Kenya (Nairobi). Al capdavant d’esta unitat estarà el doctor Peter M. Nthumba, qui acaba de tornar a Kenya després d’un any de formació a València en companyia del doctor Cavadas.

A la trobada amb els mitjans, a més del vicepresident de la Fundació Bancaixa, Vicente Montesinos, i el president de la Fundació per la Justícia, José María Tomás, ha assistit el Pare Vicente Berenguer, el qual va rebre l’any passat el Premi Fundació per la Justícia, la dotació del qual va destinar a la construcció d’una escola-internat per a 90 alumnes a Moçambic.

Apunt biogràfic del Dr. Pedro Cavadas

Nascut el novembre de 1965, va completar la Llicenciatura de Medicina el 1989 amb Matrícula d’Honor, i l’especialitat de Cirurgia Plàstica i Reparadora el 1995. A més és Doctor en Medicina cum laude per la Universitat de València. Entre els seus mèrits científics ressalten ser guanyador del Premi Internacional FILACP de Residents el 1994, del Premi Millor Resident de Microcirurgia a EUA. el 1995, ser autor fins a la data de 60 publicacions internacionals i haver assistit i organitzat múltiples cursos en Cirurgia Reconstructiva, tant a nivell nacional com internacional.

Metge de cirurgia reconstructiva i fundador de la Fundació Pedro Cavadas. La Fundació Pedro Cavadas naix en 2004 amb l’objectiu de facilitar l’accés a tractament quirúrgic reconstructiu modern als pacients desfavorits econòmicament i geogràficament. La majoria de l’activitat es realitza a Kenya, i constitueix el projecte Àfrica Oriental.

L’equip mèdic de la Fundació realitza campanyes quirúrgiques en zones deprimides de Kenya. Fins a la data s’han completat huit campanyes (Nakuru, Bungoma, Webuye, Busia, Isiolo, Malindi, Marsabit i Moyale), durant les quals s’han realitzat aproximadament 400 intervencions de cirurgia reconstructiva. L’espectre de patologies inclou malformacions congènites, seqüeles de traumatismes (tirs), cremades i tumors. Les campanyes quirúrgiques duren dos setmanes, durant les quals s’atén gratuïtament tots els pacients que ho sol·liciten. Les cirurgies es realitzen en hospitals locals, amb material i equip de la Fundació.