Presentació de la Primera Setmana Intercultural de la Universitat Rovira i Virgili

Aquest migdia s’ha presentat la Primera Setmana Intercultural de la Universitat Rovira i Virgili, que es farà del 5 al 10 de maig a les ciutats de Reus i Tarragona organitzades des de la Universitat amb el suport de la Fundació Bancaja.

El vicerector de Relacions Externes de la URV, Santi Castellà ha explicat que la Setmana Intercultural és un espai de reflexió entorn a la diversitat, la inclusió social i la construcció de ciutadanies pluriétniques basades en la responsabilitat compartida, en un moment en que la societat catalana ha tingut un gran creixement de població de procedències diverses.

El delegat de zona per Tarragona i Lleida de Bancaja, Juan Carlos Bonfill, ha explicat que la Fundació va valorar molt interessant la proposta de la URV, una de les 45 entitats (entre universitats i ajuntaments) que rep ajudes a accions de suport a la diversitat de l’entitat.

Els eixos centrals d’aquesta Primera Setmana Intercultural són les conseqüències de la diàspora, la reivindicació dels drets polítics i culturals, la cultura visual iberoamericana i la cinematografia documental cubana. Per a abordar aquestes temàtiques es portarà a terme un Festival Internacional de Cinema Documental i unes Jornades sobre Cinema, Diàspora i Reivindicació. Ibero-Amèrica: Espanya-Cuba, en les quals es debatrà la relació que guarden els moviments migratoris i els posicionaments polítics amb la memòria visual en aquesta regió.

L’encreuament de mirades entre Espanya i Amèrica Llatina i la reivindicació de formes diverses d’entendre el diàleg intercultural seran, per tant, els ingredients principals d’aquesta Primera Setmana Intercultural de la Universitat Rovira i Virgili.

La Setmana s’inaugura dilluns 5 de maig a les 19.30 hores a l’Antiga Audiència de Tarragona, amb una conferència del director del Centre de la Imatge de Barcelona, La Virreina, Iván de la Nuez i un concert a càrrec de l’Orquestra Iberoamericana de Catalunya. Les sessions de la Setmana es faran a l’Antiga Audiència i al Paranimf del rectorat de la URV a Tarragona i a la Sala d’actes de la Fundació Universitat Rovira i Virgili (Mas Miarnau) a Reus.