Torrejón de Ardoz celebra la Setmana Intercultural amb la col•laboració de Bancaixa

La Regidoria d’Immigració de Torrejón de Ardoz organitza, amb la col·laboració de Bancaixa, la Setmana Intercultural dedicada al coneixement de les diferents cultures que conviuen al municipi, la qual tindrà lloc entre els dies 12 i 16 de març en el Recinte Municipal de Barrio Verde.

L’activitat, que ha sigut presentada hui per Pedro Rollán, alcalde de la localitat, Ignacio Vázquez, Regidor de Joventut i Immigració de l’ajuntament i Roberto Ortúñez, director de la zona de Madrid Este de Bancaixa, està dirigida a tots els veïns del municipi i hi haurà activitats per a xiquets, mostres de danses i balls del món, exposició i venda de productes de comerç just i un concurs i degustació gastronòmics.

La Setmana Intercultural organitzarà diverses activitats i propostes durant tota la setmana, que s’intensificaran els dos últims dies, amb activitats com un partit de futbol sala en el Poliesportiu Joaquín Blume amb jugadors que representaran distints països i cultures.

A més, es realitzaran activitats per a xiquets com els castells inflables o els tallers de maquillatge i se celebrarà un concurs de degustació gastronòmica que permetrà conèixer els productes típics d’Amèrica Llatina, Europa de l’Est o Àfrica de manera totalment gratuïta.

La Setmana Intercultural es completa amb un concurs fotogràfic sobre diversitat cultural entre els diferents alumnes d’Educació Secundària dels centres que hi ha a Torrejón i amb un mercat ambulant amb productes d’artesania i alimentació de les diferents regions del món.

Bancaixa, dins de la seua línia de Desenvolupament Social, dóna suport a la celebració d’iniciatives que col·laboren en el coneixement i intercanvi de cultures per mitjà de les anomenades Setmanes Interculturals en ajuntaments i universitats de tot el territori espanyol. Mitjançant la seua Obra Social, l’entitat abona la consolidació d’una societat intercultural, intentant fomentar valors com la tolerància, la solidaritat i el diàleg entre cultures. En la seua 6a convocatòria fins a 45 entitats de tot el territori espanyol han sol·licitat la col·laboració de Bancaixa per a l’organització de Setmanes Interculturals.

El pressupost de l’Obra Social de Bancaixa per a 2008, que es proposarà per a l’aprovació de l’Assemblea General, serà de 83 milions d’euros, un 22,5% més en relació al pressupost de l’any anterior, que va arribar a 74,7 milions d’euros. Està quantitat es distribuirà en tres línies d’acció fonamentals: Joves, Cultura i Desenvolupament Social.