Tot preparat per a l’arribada a Màlaga de l’exposició “Sorolla. Visió d’Espanya”, l’exposició més vista a Espanya des de 1990

El President de Bancaixa, José Luis Olivas i l’alcalde de Màlaga, Francisco de la Torre, han firmat este matí l’acord de col·laboració que permetrà portar l’exposició Sorolla, Visió d’Espanya al Centre d’Art Contemporani de Màlaga. La mostra, l’entrada de la qual serà gratuïta, romandrà oberta del 19 de juliol al 21 de setembre en horari de 10:00 a 21:00 hores ininterrompudament, excepte els dilluns que tancarà les seues portes.

Després d’e finalitzar l’exposició diumenge passat a Sevilla, ja han començat els treballs d’embalatge dels llenços de Sorolla.

El trasllat a Màlaga es realitzarà de manera escalonada durant els dies 7, 8 i 9 de juliol. Els quadres viatjaran sense ser desmuntats dels bastidors en caixes específiques que en garantiran la màxima seguretat. A més, seran transportats en camions equipats amb un modern sistema de control i seguiment per mitjà de GPS, que permetrà visualitzar-ne la posició exacta i la velocitat.

A mesura que arriben els quadres al Centre d’Art Contemporani de Màlaga començaran els treballs de muntatge de l’exposició, cuidant tots els detalls i deixant que les obres s’aclimaten a les condicions de temperatura de la nova ubicació durant uns dies abans de la inauguració.

L’exposició està formada per 14 obres de grans mesures que van ser encarregades a Joaquim Sorolla pel multimilionari Milton Huntington per a decorar una de les sales de la Hispanic Society de Nova York, fundada a principis del segle XX per donar a conèixer la cultura espanyola als Estats Units. Esta és la primera vegada que les obres han abandonat la seua ubicació original.

Rotund èxit a València i Sevilla

Sorolla, Visió d’Espanya va ser inaugurada per SS.AA.RR. els Prínceps d’Astúries a València al novembre del 2007 amb motiu de la reobertura del renovat Centre Cultural de Bancaixa, i va ser un rotund èxit amb més de 452.800 visitants. Més de 17.000 escolars van participar en les visites i tallers didàctics desenvolupats de manera específica per a ells.

A més, a València va tindre un impacte econòmic en la ciutat estimat en 15 milions d’euros i la generació de 336 ocupacions relacionades amb l’activitat turística, segons dades de l’estudi realitzat per l’Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques (IVIE).

A Sevilla, les portes de la qual es van tancar fa dos dies, l’exposició s’ha convertit en la més visitada d’Espanya, ja que si als visitants de Sevilla (132.292) sumem els que van passar per València s’ aconsegueix la xifra de més de 585.000 visitants des de l’arribada de les obres a Espanya.

Després del seu pas per Màlaga, la mostra serà traslladada a les ciutats de Bilbao, Barcelona, Madrid i, abans de tornar a Nova York, podrà tornar a veure’s a València.

Bancaixa destinarà a la seua Obra Social un pressupost que arriba als 85 milions d’euros, la xifra més alta destinada en la història per l’Entitat a la seua Obra Social, i que suposa un increment del 15,3% en relació al pressupost de l’any anterior. Esta quantitat es distribuirà en tres línies d’acció fonamentals: Joves, Cultura i Desenvolupament Social.