Un milió de persones eleven l’exposició Visió d’Espanya a la categoria de fet històric

Sorolla. Visió d’Espanya continua batent tots els rècords. L’exposició organitzada per Bancaixa no sols s’ha convertit en la mostra més vista de la història d’Espanya, sinó que ho ha fet d’una manera espectacular.

Després de fer escala a València, Sevilla, Màlaga i Bilbao i durant la seua estada al MNAC de Barcelona, l’exposició ha marcat un fet històric: s’ha superat la xifra d’un milió de persones que han visitat la mostra. La visitant un milió de la itinerància, Gemma Modolell, ha estat rebuda per Jordi Calsina, Director de la Unitat de Negoci de Bancaixa a Catalunya. A més de felicitar esta barcelonina, que acudia a l’exposició acompanyada d’una amiga, li va fer entrega d’un obsequi commemoratiu del seu pas per l’exposició: un catàleg de l’exposició i distints elements de merchandising produïts per el dit motiu.

El President de Bancaixa, José Luis Olivas, ha mostrat la seua satisfacció pel marcat pas del visitant un milió, “Bancaixa passarà a la història per haver organitzat l’exposició més visitada en la història d’Espanya. Les xifres no deixen de ser xifres i per tant importants, però el més significatiu d’haver aconseguit un milió de visitants és el fet d’haver acostat la mestria de Sorolla a tantíssimes persones”, ha explicat.

Per la seua banda, Mitchell A. Codding, Director Executiu de The Hispanic Society of America, entitat propietària de les obres, també ha mostrat la seua alegria per la notícia “estem encantats per l’extraordinària i sense precedents acollida que la mostra de Sorolla ha tingut per tot el públic espanyol, i al mateix temps complaguts d’haver pogut dur a terme el somni de Sorolla d’exposar la seua Visió d’Espanya al seu país”.

La itinerància

Sorolla, Visió d’Espanya , convertida des de fa mesos en l’exposició temporal més vista en la història d’Espanya, va superar després del seu pas per Bilbao els 900.000 visitants, on amb 151.520 es va convertir en l’exposició temporal més visitada del Museu de Belles Arts de Bilbao.

Amb un total de 161.220 visites, la mostra va créixer en assistència segons transcorria la seua presència a Andalusia, i va batre rècords d’assistència a Màlaga, on cap altra exposició ha tingut mai tanta afluència de visitants. En el Museu de Belles Arts de Sevilla també va marcar un rècord. Un total de 132.292 visitants van passar per les sales del museu sevillà.

Així mateix, l’èxit de la mostra a València també va ser rotund. 423.294 persones van desfilar davant els murals de l’anomenat pintor de la llum al Centre Cultural Bancaixa, de València.

Les xifres aconseguides a Barcelona per aquesta exposició són també sorprenents. En a penes 14 dies la mostra organitzada per Bancaixa amb les obres de The Hispanic Society of America va aconseguir atraure més de 50.000 persones, i ara, a penes un mes després de la inauguració s’ha sobrepassat la xifra dels 100.000 visitants.

La mostra de Sorolla pot veure’s al MNAC fins al pròxim 3 de maig en horari de dimarts a dissabte de 10:00 a 19:00 hores, ininterrompudament. Els diumenges fins a les 14:30 hores. Els dilluns el museu roman tancat. L’entrada a l’exposició és gratuïta.

Sorolla. Visió d’Espanya ha aconseguit arrasar els índexs de visitants de la que fins ara era l’exposició més vista de la història d’Espanya: la mostra de Velázquez, al Museu del Prado de Madrid el 1990.

L’exposició Sorolla. Visió d’Espanya. Col·lecció de The Hispanic Society of America reuneix els catorze panells -mesuren 3,5 metres d’alt i el cicle comprén 60 metres de llarg en total- que Sorolla va pintar per a The Hispanic Society de Nova York i que per primera vegada i de manera excepcional Bancaixa ha portat a Espanya per a l’exhibició itinerant durant dos anys.

La mostra s’exhibirà el mes de maig al Museu del Prado, on formarà part d’una mostra antològica (més de 100 obres) dedicada al mestre Joaquim Sorolla que recorrerà d’una manera ambiciosa el millor de la producció de l’artista on estaran presents totes les obres mestres de Sorolla i aquelles que més fama li van donar, procedents de museus i col·leccions de tot el món.

A finals d’any Sorolla. Visió d’Espanya recalarà de nou a València, en el Centre Cultural Bancaixa on s’exhibirà també un altre grup de 12 obres de Joaquim Sorolla que pertanyen a la Hispanic Society i que visiten per primera vegada Espanya fruit de l’acord de Bancaixa amb aquesta entitat. A València l’exposició de Joaquim Sorolla romandrà fins a gener de 2010 abans de la seua partida definitiva a la seu de The Hispanic Society of America, a Nova York.