Vint estudiants de la Universitat de Jaén reben les Beques Internacionals de Bancaixa per a estudiar en universitats nord-americanes

El rector de la Universitat de Jaén (UJA), Manuel Parras Rosa, i el director de Zona de Bancaixa, Enrique Ramírez García, han lliurat a vint estudiants de la UJA d’altres tantes Beques Internacionals Bancaixa per a estudiar el pròxim curs en universitats nord-americanes.

Les universitats de destí dels vint alumnes seleccionats són: University of Hamline (1 alumne), University of Alabama at Birmingham (4 alumnes), University of California (2 alumnes), University of Central Florida (6 alumnes), University of Lethbridge (2 alumnes), University of New Haven (1 alumne) i University of Southern Mississippi (4 alumnes).

Bancaixa aportarà 40.000 euros a la Universitat de Jaén per al desenvolupament del programa de Beques Internacionals Bancaixa, dirigides a afavorir l’estada dels estudiants universitaris en campus estrangers durant el curs 2009-2010.

Aquestes beques pretenen incentivar els joves universitaris perquè continuen els seus estudis a les universitats estrangeres amb les quals la Universitat de Jaén manté conveni a l’Amèrica del Nord i Canadà.

Aquesta és la segona convocatòria de les Beques Internacionals Bancaixa a la Universitat de Jaén, la primera edició es va realitzar l’any 2007.

Bancaixa, a través de la seua Obra Social, llança anualment centenars de beques per a joves estudiants. L’objectiu de l’entitat és que els universitaris puguen viatjar a l’estranger i continuar allí els seus estudis. En 2008 el programa Beques Internacionals Bancaixa, BIB, es va desenvolupar en 50 universitats de tot el país amb un pressupost de 3,4 milions d’euros.

Impuls a l’afany d’emprendre

Bancaixa, a més del programa de Beques Internacionals, també fomenta l’esperit emprenedor a través de les Càtedres Bancaixa Joves Emprenedors, que es realitzen en unes quantes universitats espanyoles.

Des de les Càtedres s’organitzen seminaris, cicles, conferències o classes magistrals; i s’impulsa l’aprofundiment en els temes objecte d’estudi de la càtedra a través de la publicació de monografies, el desenvolupament de programes d’investigació relacionats amb la creació d’empreses i la col·laboració en projectes semblants amb altres universitats amb les quals Bancaixa mantinga convenis.

L’objectiu de l’entitat és arribar a crear una xarxa de càtedres en conveni amb diferents universitats per tota la geografia espanyola i posar així al servei dels universitaris les eines necessàries per a incrementar la seua preparació i facilitar-ne la incorporació al món laboral. Actualment hi ha 32 Càtedres Bancaixa per a Joves Emprenedors que funcionen en conveni amb altres tantes universitats.