Voluntaris de Bancaixa imparteixen classes a immigrants

Dins del Programa de Voluntariat Corporatiu de Bancaixa, 13 empleats de l’Entitat imparteixen cursos d’informàtica a immigrants en col·laboració amb el Centre d’Estudis per a la Integració Social i Formació d’Immigrants (CeiMigra), amb el qual la Fundació Bancaixa col·labora en el marc del seu Pla de Suport a una Societat Intercultural.

Els mòduls programats són: curs bàsic en el maneig de la computadora, curs bàsic de Windows i Word i curs bàsic d’Excel. I els alumnes provenen sobretot de Sudamèrica, Amèrica Central, Europa de l’Est, Àfrica i Àsia; i entre les nacionalitats de major participació es troben: Bolívia, Equador, Colòmbia, Hondures, El Marroc, Nigèria, Mali, Senegal, Ucraïna, Lituània, Polònia, Romania, Xina i Pakistan.

Bancaixa realitza una forta aposta pel Voluntariat Corporatiu; de fet, per mitjà del seu Compromís Intern amb els empleats, l’Entitat facilita la realització d’activitats solidàries. D’esta manera, els empleats poden sol·licitar excedències especials d’un any per desenvolupar labors de cooperació amb ONG. També compten amb el suport d’un permís retribuït de quatre hores per al desenvolupament d’este tipus d’activitats.

El Programa de Voluntariat Corporatiu de Bancaixa inclou a més, entre altres accions, activitats de Voluntariat Forestal en el Barranc dels Horts (Castelló) en el qual van participar un total de noranta empleats durant l’any passat en companyia dels seus familiars.

Destaca també el programa de col·laboració d’ACNUR per a l’Ajuda al Refugiat, on van participar al voltant de 700 empleats i amb el qual es van recaptar fons per valor de 30.000 euros destinats a projectes d’ajuda a dones refugiades del Congo.

Finalment, cal assenyalar la convocatòria de Voluntariat Corporatiu que Bancaixa va dirigir als seus empleats el mes de juliol, i a la que va destinar un total de 60.000 euros. La convocatòria va comptar amb la participació del 35% de la plantilla, més de 2.100 empleats, que van enviar diversos projectes de les ONG en les quals col·laboren per aconseguir l’ajuda de Bancaixa. Els empleats mateixos van ser els que van votar per Internet per seleccionar-hi els premiats.