50 empreses valencianes participen en la jornada “Empleo y Discapacidad en el Marco de la Responsabilidad Social Corporativa”

Bancaixa i la Fundació Adecco han celebrat este matí la jornada “ Empleo y Discapacidad en el Marco de la Responsabilidad Social Corporativa ”, dirigida a les empreses valencianes que busquen fórmules per abordar amb èxit l’ ocupació sostenible de les persones amb discapacitat.

La jornada, que ha comptat amb la participació de 50 empreses, ha sigut inaugurada pel Sr. Luís Lobón Martín, Secretari Autonòmic d’Ocupació de la Conselleria d´Economia, Hisenda i Ocupació; i ha comptat amb la participació del Sr. Alejandro Patuel Navarro, Director Territorial de la Inspecció de Treball i Seguretat Social a la Comunitat Valenciana, Sr. Martín Frías, President Executiu MRW, Sra. Arancha Jiménez, Directora d’Operacions Fundació Adecco i Sr. Rafael Safón, Treballador Social.

En la seua intervenció, el Director Territorial de la Inspecció de Treball i Seguretat Social a la Comunitat Valenciana ha explicat el contingut de la Llei Social del Minusvàlid (LISMI), que suposa l’obligatorietat de les empreses amb més de 50 empleats d’aplicar la quota de reserva del 2% per a empleats amb discapacitat. Patuel hi ha assenyalat que la xifra de més de 50 empleats es refereix a la plantilla global, no a la quota de cada centre de treball, i ha afegit que “l’excepció per a no complir esta llei sol ser la falta de candidats o la falta d’ajust al perfil sol·licitat”.

Després de les paraules del President de MRW sobre el pas a donar de la discapacitat social a la capacitat professional, la Directora d’Operacions de la Fundació Adecco, ha compartit amb els

assistents l’experiència de quasi 10 anys en la Fundació ajudant les empreses a dilucidar fórmules per a l’ ocupació sostenible de les persones amb discapacitat en entorns competitius i normalitzats. Abans del tancament de la jornada, el Sr. Rafael Safón, treballador social, ha ofert la seua visió personal i professional sobre el món de la discapacitat.

Pla Família Bancaixa

Bancaixa en col·laboració amb la Fundació Adecco té en marxa el Pla Família Bancaixa, que suposa la realització d’accions conjuntes dirigides a promoure la integració laboral i social dels familiars amb discapacitat dels 6. 100 treballadors de l’Entitat.

Són beneficiaris del Pla els familiars de primer grau dels treballadors (fills i cònjuges) o parelles de fet amb el certificat de discapacitat igual o superior al 33%. Esta col·laboració preveu, entre altres activitats, l’organització d’accions formatives i d’orientació laboral, I també programes i itineraris d’ocupació per aconseguir la seua futura incorporació al món laboral.

Per a la consecució d’este Pla, que tindrà una duració d’un any, Bancaixa té previst destinar part dels 700.000 euros amb què va dotar el conveni per a la integració de persones amb discapacitat que va firmar amb la Fundació el passat mes de maig.