Bancaixa concedeix les ajudes i beques 2008 per al desenvolupament de l’Alt Palància

La Comissió Delegada de Segorbe de la Fundació Bancaixa ha concedit cinc beques per a estades en centres nacionals i/o estrangers, i ajudes dirigides a la investigació i l’estudi del desenvolupament de la comarca de l’Alt Palància.

Després de l’estudi de les propostes presentades, el jurat es va reunir ahir dilluns 15 de desembre a la seu Social de la Fundació Bancaixa Segorbe per seleccionar els guanyadors de les ajudes i beques.

En Ajudes a la Investigació, s’han concedit dos beques de 3.000€, una en la categoria de mediambient i una altra en l’apartat d’altres disciplines al treball. La primera ha recaigut en José Antonio Sellés Ors, pel seu treball “ Inventario y ordenación de alcornocales en la Sierra Calderona para la mejora de las condiciones de la masa, su producción y su respuesta ante los incendios y la erosión ”. L’altra ha sigut per a Ángela Calero Valverde per la seua investigació “ Senderos tradicionales de la Sierra de Espadán ”.

Pel que fa a les Beques per a estades en centres nacionals i/o estrangers s’han concedit tres beques de 2.000€ a Belén Yésica García Juesas, per a la realització del quart curs de dret a la Universitat de Bristol (Regne Unit); a Rafael Gil Orozco, per a la realització del curs acadèmic 2007-2008 de la seua llicenciatura en Medicina a la Università Degli Studi di Firenze (Florència, Itàlia); i a Juan Aguilar Company, per a la realització del quint curs de la seua llicenciatura en medicina a la Universitat berlinesa de Charité (Alemanya).

El Jurat, presidit per José Vicente Torres Escrig, President de la Comissió Delegada de Segorbe de la Fundació Bancaixa, l’integraven, a més, Antonio Cases Mollar, llicenciat en Geografia i Història i director del Parc Natural de la Serra Espadà; David Montolio Torán, historiador de l’Art i conservador del Museu Catedralici de Segorbe; Ana Monleón Lozano, Periodista, corresponsal del periòdic Escavia Información; María Teresa Montañana Latorre, Diplomada en Magisteri, especialitat Primària, membre de la Comissió Delegada de Segorbe de la Fundació Bancaixa; Vicente Górriz Marqués, Catedràtic d’Història de l’Art i professor de l’IES Alto Palancia, membre de la Comissió Delegada de Segorbe de la Fundació Bancaixa i José Salvador Murgui Soriano, responsable de gestió de la Comissió Delegada de Segorbe de la Fundació Bancaixa, i actuant-hi com a secretari Vicente Górriz Marqués, vicepresident de l’esmentada Comissió Delegada.