Activitat

Diàlegs Ivie i Fundació Ernest Lluch 2020: Esport, economia i salut, una noves regles del joc?

Del 16/09/2020 al 26/10/2020
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23,València (Valencia)

La Fundació Ernest Lluch i el Ivie llancen una nova edició del seu cicle de diàlegs, que protagonitzaran deu persones de reconeguda trajectòria professional, i que, en aquesta tercera edició, abordarà els desafiaments de la situació actual en l’àmbit de l’esport, l’economia i la salut. Un cicle que compta amb la Fundació Bancaixa com a entitat col·laboradora.

La pràctica intensa i el seguiment massiu de les activitats esportives figuren entre els aspectes que més s’han vist impactats pel coronavirus i necessitaran adaptar-se a la nova normalitat. Aquest cicle de diàlegs reflexiona sobre la importància adquirida per l’esport per a la salut de les persones i com a activitat econòmica en les nostres societats, i analitza fins a quin punt la pandèmia obliga a revisar els hàbits anteriors per a respectar les normes de distanciament social.

A Espanya, l’esport ocupa un lloc destacat en la vida de les persones i posseeix una gran rellevància social i econòmica, tant com sector d’entreteniment per a milions de persones que segueixen l’esport professional, com per ser una pràctica diària que forma part de la vida de moltes persones. No obstant això, la crisi sanitària provocada per la COVID-19 i l’obligat distanciament social per a la seua contenció han suposat un fre en la pràctica esportiva tant des del punt de vista professional com amateur, i impedirà durant un temps encara desconegut les concentracions humanes que acompanyaven als espectacles esportius.

En total, s’han organitzat cinc diàlegs entorn del tema, cadascun centrat en un aspecte:

DIÀLEG 1: Els models de negoci dels esports professionals

16 setembre 2020 | 18.30 – 20:00h

Roser Queraltó, directora de Negoci de Euroleague Basketball, i Eduardo Bandrés, catedràtic d’Economia Aplicada de la Universitat de Saragossa i director d’Economia Pública i Benestar de Funcas.

DIÀLEG 2: Impacte econòmic dels esdeveniments esportius

22 setembre 2020 | 18.30 – 20:00h

Carles Murillo, professor emèrit de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), director del Màster en Gestió Esportiva en la UPF BSM i president de la Societat Espanyola d’Economia de l’Esport (SEED) i Francisco Borao, president de la S.Sr. Correcaminos, president de la Comissió d’Organitzadors de la Reial Federació Espanyola d’Atletisme i president de l’Associació de Maratons Internacionals i Carreras de Ruta – AIMS.

DIÀLEG 3: Pràctica esportiva, qualitat del treball i salut

5 octubre 2020 | 18.30 – 20:00h

María José Suarez, doctora en Economia per la Universitat d’Oviedo i professora titular d’Universitat en la mateixa institució i Núria Garatachea, doctora en Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport, professora titular de la Universitat de Saragossa i subdirectora general de Dona i Esport en el Consell Superior d’Esports.

Inscripció

DIÀLEG 4: Desafiaments tecnològics i innovació aplicada a la indústria esportiva

14 octubre 2020 | 18.30 – 20:00h

Iris Córdoba, directora general de Global Sports Innovation Center powered by Microsoft. Llicenciada en Dret per la Universitat de Buenos Aires, màster en Polítiques Publiques en la Universitat d’Alcalá, en Economia Digital en la EOI i Gestió Esportiva CIES-*FIF i David Rosa, subdirector Tècnic del Centre d’Innovació Social i Urbana de València (Les Naus).

Inscripció

DIÀLEG 5: Pensar estratègicament: Com s’ajuden mútuament esport i economia?

26 octubre 2020 | 18.30 – 20:00h

Ignacio Palacios Huerta, catedràtic d’Economia, Estratègia i Gestió en la London School of Economics del Regne Unit i sènior fellow de la Fundació Ikerbasque (UPV/EHU) i Jaume García, catedràtic d’Economia Aplicada de la Universitat Pompeu Fabra.

Inscripció

Els cinc diàlegs tindran lloc en la seu de la Fundació Bancaixa a València entre el 16 de setembre i el 26 d’octubre. L’entrada és lliure i els diàlegs seran presencials amb aforament limitat i/o es retransmetran per streaming.

Aquest cicle es desenvolupa garantint les condicions de seguretat sanitària, tant per a assistents com per a ponents.

Més informació: https://www.ivie.es/es_ES/ptseminario/ciclo-dialogos-2020-ivie-fundacio-ernest-lluch-deporte-economia-salud-unas-nuevas-reglas-juego/