Activitat

Del 02/06/2021 al 31/12/2023
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23,València (Valencia)

Fundació Bancaixa va presentar en la seua seu a València, de setembre de 2020 a febrer de 2021, l’exposició antològica ‘Antonio López’, una mostra amb quasi un centenar de peces que recorren la producció de l’artista des dels anys 50 fins a l’actualitat, juntament amb una selecció d’obres de la pintora figurativa María Moreno, dona d’Antonio López.

En un context en el qual les restriccions a la mobilitat derivades de la Covid-19 han limitat la possibilitat de visita, la iniciativa s’ha completat amb el llançament d’una visita virtual que permet a l’usuari recórrer la mostra des del seu ordinador i des de dispositius mòbils.

ENTRAR EN LA VISITA

El recorregut virtual de l’exposició, realitzat a partir de mig centenar de fotografies panoràmiques, s’ha desenvolupat amb continguts addicionals elaborats ex professo per a aquesta proposta. La visita s’inicia amb un breu vídeo d’Antonio López en el qual parla de la mostra, i compta amb textos divulgatius dels comissaris Tomàs Llorens i Boye Llorens d’introducció i d’anàlisi de seccions temàtiques entorn de l’obra d’Antonio López (Primers anys, figura humana, naturaleses mortes i natures mortes, paisatge urbà, interiors) i María Moreno. També inclou la fotografia en alta resolució del quadre Gran Via  (1974-1981) que permet descobrir traços i detalls de l’obra que escapen a l’abast de la vista humana. La visita està disponible en castellà, valencià i anglés.

Les obres procedeixen d’una trentena de col·leccions com les del Museu Nacional Centre d’Art Reina Sofia, Fundació ICO, Museu ARTIUM. Vitòria – Gasteiz, Museu de Belles arts de Bilbao, Galeria Marlborough, Col·lecció Rucandio, Col·lecció Fundació Montemadrid, Col·lecció Fundació Sorigué, Col·lecció Orpheus, Col·lecció privada cortesia Michel Soskine Inc. Madrid – Nova York, Museu Municipal de Valdepeñas, així com més de 25 col·leccions privades.