Activitat

Escola d’estiu per a la inclusió social

Del 04/07/2022 al 29/07/2022
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23,València (Valencia)

Fundació Bancaixa desenvolupa durant tot el mes de juliol l’activitat Aula d’Arts, una escola d’estiu dirigida a xiquets i xiquetes d’entre 5 i 10 anys en risc d’exclusió social. L’escola, que forma part del programa de mediació cultural i artística, té com a objectiu oferir un espai didàctic i lúdic per a aquests xicotets i acostar-los diferents disciplines artístiques, fomentar l’art com a vehicle de cohesió i integració i aprendre jugant durant l’estiu.

Els menors participants procedeixen dels programes d’infància de Creu Roja a València, entitat que col·labora amb la Fundació Bancaixa en aquesta iniciativa.

L’edició d’enguany acosta l’art de la narració als més xicotets. Al llarg de les quatre setmanes els alumnes es van endinsant en diferents formes en les quals l’art narratiu s’ha desenvolupat al llarg de la història. Cada setmana es treballa un tipus de narració diferent (narració personal, narració popular, narració històrica i periodística, i narració literària) mitjançant diferents pràctiques artístiques i amb la visita d’un professional especialitzat. El programa inclou una eixida per València a un centre d’art o entorn natural.

Durant la primera setmana, que inclou la visita de l’escriptor Vicente Marco i una exploració pel Jardí del Túria, s’explora la narració subjectiva confeccionant un diari amb tècniques de scrapbooking, de diari de camp i llibre d’artista. La segona setmana es descobreix el fascinant món de la narració popular, des de la mitologia a les cançons passant pels contes, les llegendes i els refranys. Els alumnes realitzen tallers artístics i matèrics relacionades amb la temàtica i reben la visita d’Eva Andújar, contacontes que parlarà de mitologia. L’excussió d’aquesta setmana és al Museu de Ceràmica.

La tercera setmana s’entaula un diàleg amb la història i l’actualitat. A partir d’aquestes es recorren les diferents expressions artístiques que narren fets del passat o del present: des de la pintura rupestre a internet, passant per la pintura històrica, la fotografia, el cinema o la televisió. La fotoperiodista Eva Máñez serà l’artista convidada i es visitarà una exposició en el Centre del Carme.

En l’última setmana, la literatura i els seus diferents gèneres serviran de fons per a treballar la paraula i la il·lustració, així com els diferents formats per a narrar ficció escrita. Els alumnes s’endinsaran en el món dels llibres per a crear les seues pròpies històries: des del conte il·lustrat a la novel·la gràfica. Els artistes i experts convidats seran l’il·lustrador Kolo i el director de la Càtedra d’Estudis del Còmic Fundació SM-UV i de l’Aula de Còmic de la Universitat de València, Álvaro Pons, El programa setmanal inclourà una visita al Muvim.

Fotos