Activitat

18 Maig 2022
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23,València (Valencia)
Horari

De 10 a 14 i de 16:30 a 20:30 hores.

Tarifes

Portes obertes

Fundació Bancaixa se suma a la celebració del Dia Internacional dels Museus dimecres que ve 18 de maig amb una jornada de portes obertes, que permetrà gaudir amb entrada lliure de les seues quatre exposicions actuals que mostren obres de la Col·lecció Carmen Thyssen-Bornemisza i dels artistes valencians Sanleón, Porcar, Lahuerta, Lozano, Pinazo, Sorolla i Mongrell.

L’exposició Camins de modernitat 1860-1980. Col·lecció Carmen Thyssen-Bornemisza ofereix una mirada retrospectiva a la successió de moviments pictòrics des de la segona meitat del segle XIX fins als anys huitanta del XX a través d’obres de mestres catalans i valencians de la Col·lecció Carmen Thyssen-Bornemisza en diàleg amb algunes peces de la Col·lecció Fundació Bancaixa. El recorregut expositiu, amb presència de pintura, escultura i arquitectura, inclou un centenar d’obres datades entre 1867 i 1986.

La mostra Sanleón. Retrospectiva 1990-2021 ofereix un recorregut per més de 30 anys de la trajectòria de José Sanleón en la qual és la retrospectiva més extensa de l’artista valencià realitzada fins hui. L’exposició, integrada per un centenar de peces de col·leccions públiques i privades, mostra el transitar lliure de Sanleón per diverses tècniques artístiques com la pintura, l’escultura, el dibuix, la fotografia i el collage, així com el recurs a materials diversos en el seu procés creatiu, des del llenç a la lona, el ferro, l’alumini, la fusta o el paper.

El paisatge en la pintura de Porcar, Lahuerta i Lozano reuneix mig centenar d’obres de tres artistes que des de la Comunitat Valenciana es van convertir en referència en l’art espanyol del segle XX: Juan Bautista Porcar (Castelló de la Plana, 1889-1974), Genaro Lahuerta (València, 1905-1985) i Francisco Lozano (Antella, 1912-València, 2000). Les obres presentades mostren la temàtica que va vertebrar una part significativa de la seua producció: el paisatge.

Per part seua, l’exposició Pinazo, Sorolla i Mongrell: pintura entorn de 1900 reuneix tres grans mestres de la pintura valenciana les trajectòries artístiques dels quals es van succeir en el canvi del segle XIX al XX: Ignasi Pinazo i Camarlench (1849 – 1916), Joaquín Sorolla Bastida (1863- 1923) i José Mongrell Torrent (1870 – 1937). L’exposició, a través d’una desena d’obres procedents de la col·lecció de la Fundació Bancaixa, Casa Museu Pinazo (Godella), Col·lecció Família Lladró i particulars, mostra exemples de la pintura decorativa per encàrrec de Pinazo, Sorolla i Mongrell, al costat d’altres obres dels artistes.

La jornada de portes obertes a aquestes quatre exposicions es podrà gaudir el dimecres 18 de maig, de 10 a 14 i de 16.30 a 20.30 hores en la seu de la Fundació Bancaixa a València (Plaça Tetuan, 23).