Activitat

Tallers escolars. Sorolla, laboratori de llum

Activitat gratuïta
Del 10/05/2023 al 16/06/2023
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23,València (Valencia)
Horari

De dimecres a divendres, a les 10 i a les 11:30h.

Tarifes

Activitat gratuïta

Dins del seu programa de mediació cultural i artista, la Fundació Bancaixa presenta una nova edició dels seus tallers didàctics de temàtica artística, que tenen com a objectiu acostar de manera lúdica i amena l’art i la cultura als alumnes d’infantil, primària, secundària i batxiller. En aquesta edició, els tallers estan vinculats a la mostra Sorolla en negre, que mostra per primera vegada a València una nova lectura de l’obra de Sorolla centrada en la importància del negre en la paleta de l’artista valencià. L’exposició, realitzada amb la col·laboració del Museu Sorolla i la Fundació Museu Sorolla i integrada per un centenar d’obres, forma part de la programació de la Fundació Bancaixa en el marc de l’Any Sorolla, que commemora en 2023 el centenari de la seua defunció.

La dinàmica del taller es desenvolupa en dues parts.

D’una banda, els escolars realitzen una visita dialogada a l’exposició, on veuen i comenten la presència notòria del negre en l’obra de Sorolla. En el recorregut s’analitza l’ús del negre, que pot considerar-se com l’antítesi del color, que pren forma en el segle XIX com a creador de contrastos radicals i potenciador d’altres colors.

L’altra part de l’activitat es desenvolupa a la sala del taller i allí els participants realitzen dues propostes diferents. D’una banda, un laboratori de color en el qual en estructures de poals de fusta s’instal·len diferents materials amb els quals els participants experimenten el comportament de la llum: la descomposició de la llum blanca en colors, la suma additiva i la suma sustractiva. Amb prismes, làmines mylar o acetats de colors, els alumnes investiguen mitjançant activitats manipulatives aspectes com a quants colors es troben en la llum blanca o què succeeix mitjançant la combinació de colors i llums.

A aquesta activitat se suma la instal·lació d’un set fotogràfic en el qual, amb un fons fosc, s’investiga com incideix la llum. Es realitzen instantànies digitals per a aprendre conceptes com la llum principal, la llum de farciment o la llum de separació.

Els tallers es realitzen de dimecres a divendres en dues sessions, una a les 10 i una altra a les 11:30h. Les reserves es poden realitzar a través de l’email talleresescolares@fundacionbancaja.es o en el telèfon 695 591 428. L’activitat és gratuïta i es pot realitzar tant en castellà com en valencià.

Fotos

Vídeos