Activitat

Tallers socials: El disseny i la modernitat

Del 28/09/2022 al 25/11/2022

La Fundació Bancaixa i CaixaBank promouen la integració de persones amb diversitat funcional i de col·lectius en risc d’exclusió social a través del programa de tallers socials vinculats a l’exposició El disseny i la modernitat. Pioners del disseny en la indústria valenciana del moble (1898-1986), que pot visitar-se fins al 27 de novembre.

Aquests tallers, que es realitzen de dimarts a divendres als matins, es dirigeixen a persones amb tota mena de diversitat funcional i a col·lectius vulnerables, i tenen com a objectiu estimular la imaginació, l’autoestima, el coneixement i la psicomotricitat, a més d’oferir espais d’oci cultural a persones que habitualment no tenen contacte amb aquests entorns.

En concret, el taller MotivArte es dirigeix a joves i persones en situació de risc d’exclusió que, durant l’activitat, realitzen una visita guiada a l’exposició i una activitat manual a la sala del taller, que es convertirà durant aquest temps en un taller de disseny. Els participants treballaran el concepte de creació d’un objecte, en concret, d’una cadira. Emulant el procés de creació de les cadires Thonet i partint de 10 peces de xapa de fusta fetes a escala 1.10, muntaran la seua cadira al mateix temps que reflexionaran sobre els diferents usos que pot tindre. En finalitzar, cadascuna de les peces creades es posarà sobre una base i li la podran emportar a casa.

Per part seua, en el taller ApropiArte – destinat a persones amb diversitat funcional- es treballarà també el disseny d’una cadira, aquesta vegada partint del plantejament: què és una cadira? Una pregunta clau a l’hora de dissenyar qualsevol objecte i que servirà per a reflexionar sobre què és i com és aqueix objecte tan quotidià que quasi mai ens crida l’atenció. La dinàmica del taller serà assemblar les diferents peces de l’estructura d’una cadira creant així propostes diverses, ja que les combinacions possibles de les peces són infinites. Cada persona podrà emportar-se la maqueta de cadira que haja dissenyat.

Les reserves es poden realitzar a través de l’email talleressociales@fundacionbancaja.es o trucant al telèfon 963 813 993.

Vídeos