Activitat

Tallers socials. Paisatge, espai i llum

Del 24/02/2020 al 11/06/2020
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23,València (Valencia)

Fundació Bancaixa ofereix de febrer a juny de 2020 una nova edició dels seus tallers socials gratuïts, vinculats en aquesta ocasió a l’exposició Paradisos. Impressionisme europeu i americà. Col·lecció Carmen Thyssen-Bornemisza, una proposta que recorre la representació del paisatge en l’art des de finals del segle XIX fins a mitjan segle XX amb una selecció d’obres de la col·lecció de Carmen Thyssen entre les quals figuren noms clau de l’impressionisme com Claude Monet, Camille Pissarro o Paul Gauguin.

Es realitzen dos tallers dirigits a diferents col·lectius:

• L’activitat MotivArte està dirigida a persones en risc d’exclusió social. Té una duració d’una hora i mitja i es realitza de dilluns a dijous de 9.30 a 11 h. Durant el taller es treballarà en l’obra L’hort en Éragny, de Camile Pissarro, present en l’exposició. L’activitat se centrarà en la tècnica del contrast simultani. Sobre la imatge diluïda en color, s’aplicarà pigment pur primari a manera de pinzellades curtes o puntejat. El canvi de colors simularà els canvis de llum, com si fóra el mateix paisatge en diferents estacions. Després, se superposarà una impressió amb els colors contraris per a crear ombres i observar el contrast de l’obra.
  • L’activitat ApropiArte està dirigida a persones amb diversitat funcional. Té una duració de dues hores i es realitza de dilluns a dijous d’11 a 13 h. Els participants treballaran en l’obra La cabanya en Trouville, marea baixa, de Claude Monet. Durant el taller emularan la tècnica de Monet de pintar a l’aire lliure i crearan la seua pròpia versió d’aquesta obra seguint un moment determinat del dia, amb les seues particulars condicions de llum i color.

Les reserves per a participar en aquests tallers d’art es poden realitzar a través del telèfon 963 813 993 i en el mail talleressociales@fundacionbancaja.es.

Fotos