Activitat

Del 15/09/2023 al 28/01/2024
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23,València (Valencia)

L’exposició Antonio Saura. Essencial ofereix una gran retrospectiva d’Antonio Saura (Osca, 1930 – Conca, 1998) a través d’un complet recorregut per la seva trajectòria al llarg de sis dècades i pels universos temàtics que van donar forma a la seva reconeguda iconografia artística.

L’exposició reuneix 85 obres procedents de la col·lecció del Museu Nacional Centre d’Art Reina Sofia, algunes de les quals són inèdites. Es tracta d’obres que l’artista havia conservat durant tota la seva vida per considerar-les importants referents en la història de la seva pintura. A aquestes peces se sumen les obres Foule, de la Fundación Caja Rural de Aragón, y Las tres Gracias, que la Fundació Bancaixa mostra per primera vegada al públic en aquesta exposició després de la recent incorporació a la seva col·lecció d’art.

La Fundació Bancaixa ofereix l’oportunitat de descobrir aquesta exposició amb detall a través del seu servei de visites comentades, que aprofundeix en el llegat d’Antonio Saura a través de la seva creació plàstica amb la presència de pintures, dibuixos i obra gràfica, datats entre 1948 i 1997, que es presenten acompanyats d’alguns dels seus escrits en els quals revela nombroses claus de la seva pintura i que es converteixen en un element indispensable per a la interpretació d’un artista que va defensar la complementarietat entre l’art de pintar i l’art d’escriure.

Acompanyats pel guia, els visitants recorren pas a pas les obres, que avancen en una revisió de la seva iconografia organitzada en gèneres: Damas, Desnudos, Crucifixiones, Cabezas, Retratos imaginarios i Multitudes, a més d’altres gèneres acumulatius com a Acumulaciones, Catedrales, Cocktail-party, Montajes, Mutaciones, Repeticiones i Rompecabezas.

Públic general

• Durada: 50 minuts.
  • Assistència mínima de 6 persones per sessió per a la realització de l’activitat.
  • Preu: 5€ + Entrada exposició.
  • Informació i reserves: visitascomentadas@fundacionbancaja.es.

Grups

• Durada: 50 minuts.
  • Sessions: dimarts: 10 h, 11 h, 12 h, 17 h, 18 h i 19 h / dimecres: 10 h, 11 h i 12 h.
  • Aforament màxim 25 persones.
  • Informació i reserves: visitascomentadas@fundacionbancaja.es.

Fotos