Antonio Basagoiti parlarà del canvi de govern al País Basc en el segon Fòrum UIMP-BANCAJA

El president del Partit Popular al País Basc, Antonio Basagoiti, parlarà del canvi de govern d’Euskadi en el segon Fòrum UIMP-BANCAJA, que se celebrarà el pròxim dimarts, dia 16, a Valladolid.

En la trobada -organitzada per les dues institucions amb l’objectiu de fomentar el diàleg entre els agents econòmics, polítics i socials i els mitjans de comunicació-, Basagoiti analitzarà les conseqüències del pacte de govern assolit entre el PSOE, el PP i UPyD després de les eleccions autonòmiques de març del 2009, que va posar fi a trenta anys d’executiu nacionalista en aquesta comunitat autònoma.

‘País Basc: un pacte pel canvi’ és el títol de la conferència que pronunciarà el líder popular en el segon dels Fòrums UIMP-BANCAJA, que se celebrarà a l’Hotel Meliá Olid a partir de les 13.30 hores, i en el qual també intervindran el rector de la Universitat Internacional Menéndez Pelayo (UIMP), Salvador Ordóñez, i el president de BANCAIXA, José Luis Olivas. L’acte serà moderat pel director de la Cadena SER a Castella i Lleó, Julián de Arriba.

Cada un dels quatre Fòrums UIMP-BANCAJA té com a protagonista un representant polític destacat, que pronunciarà una conferència. Posteriorment, després d’un esmorzar en què estaran presents els agents econòmics, polítics i socials i els mitjans de comunicació locals, cada un dels convidats participarà en un col·loqui-debat, en què respondrà a les preguntes dels assistents a l’acte.

La ministra de Medi Ambient i Medi Rural i Marí, Elena Espinosa, va ser l’encarregada d’inaugurar el passat 8 de febrer, a la Corunya, aquestes trobades amb una conferència sobre l’‘Estratègia Ambiental davant de la Presidència Espanyola del Consell de la Unió Europea’. Espinosa també va respondre a qüestions d’un marcat interés social com, per exemple, el desenvolupament de l’energia eòlica, l’aigua com a “element bàsic” en el funcionament dels ecosistemes o la lluita contra la pesca “il·legal”.

Antonio Basagoiti

Antonio Basagoiti (Madrid, 1969) va iniciar la seua activitat política a mitjan 1995 com a regidor del PP a l’Ajuntament de Bilbao, on va liderar durant tres legislatures consecutives l’oposició. Des del 2004 va presidir el Partit Popular de Biscaia, càrrec que va exercir fins que va ser elegit el 2008 president del Partit Popular al País Basc.

Basagoiti, candidat a lehendakari el 2009, també forma part de les executives provincial, regional i de la Junta Directiva Nacional del Partit Popular.