Arranca el muntatge del Betlem Bancaixa a Sagunt

El Betlem Bancaixa començarà demà a prendre forma a la plaça del Cronista Chabret de Sagunt, que aquest Nadal acollirà la monumental recreació del naixement de Jesús, creada per Bancaixa el 1996. Els primers tràilers amb material començaran a arribar demà a la plaça de la capital saguntina, on arrancaran de manera immediata les tasques de muntatge. Prop de 40 professionals participaran en els diferents treballs que implica el muntatge del Betlem Bancaixa per tal de fer possible l’obertura al públic el pròxim 26 de novembre.

Per al trasllat de les peces que integren el Betlem Bancaixa, amb una superfície de 670 metres quadrats, es necessiten un total de 16 tràilers, que transporten tant els elements de l’estructura com les 1.200 figures que formen l’escena nadalenca. De la dimensió d’aquesta recreació artística, deixen constància els materials utilitzats en la construcció: 6.000 quilograms de guix, 1.000 kg d’espart, 60.000 watts de llum i so, 3.000 kg de fibra de vidre, 300 kg de pintura, 6 quilòmetres de cable elèctric, 200 kg de claus, i 175 kg de cola.

El conjunt escultòric nadalenc arriba enguany a Sagunt gràcies al conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Sagunt i la Fundació Bancaixa. El Betlem Bancaixa, que l’Obra Social de Bancaixa porta itinerant des del 1996 per diferents capitals espanyoles, romandrà a la plaça del Cronista Chabret des del 26 de novembre fins al pròxim 8 de gener del 2012.

El Betlem Bancaixa està integrat per més de 1.200 figures, que recreen imatges dels moments més destacats sobre el naixement de Jesús. Aquest conjunt nadalenc condueix el visitant per un recorregut cronològic, que va des de l’Anunciació de Natzaret al naixement de Jesús a Betlem, l’adoració dels Reis Mags i els pastors i la fugida a Egipte davant de l’assetjament d’Herodes.

Al llarg de les 15 edicions que se n’han fet, el viatge del Betlem Bancaixa per diverses capitals espanyoles ha atret prop d’1,3 milions de persones. La condició d’itinerant és una de les seues característiques principals, i això ha permés acostar aquesta instal·lació nadalenca a catorze ciutats espanyoles. El recorregut ha tingut com a seus les ciutats de València, Alacant, Sogorb, Madrid, Barcelona, Castelló, Palma de Mallorca, Albacete, Canàries, Sevilla, Tarragona, Elx, Alcoi i, ara, Sagunt.