Bancaixa lliura el Premi Empresa creada per Jóvens Emprenedors a Mobilendo

La Fundació Bancaixa ha fet el lliurament del Premi Empresa creada per Jóvens Emprenedors a la firma Mobilendo, una jove empresa amb seu al Parc Tecnològic de Paterna (València). Aquest és un dels guardons concedits en el marc del Dia de la Persona Emprenedora de la Comunitat Valenciana, promogut pel Ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç, i organitzat per la Generalitat Valenciana a través de l’IMPIVA i els CEEI, que es va celebrar ahir a Fira València.

Mobilendo treballa en el desenvolupament d’aplicacions útils i innovadores per a dispositius mòbils, amb l’objectiu de facilitar les tasques diàries dels usuaris, així com la seua manera de comunicar-se i l’accés a qualsevol tipus d’informació. En les tres edicions anteriors, el Premi Empresa creada per Jóvens Emprenedors, patrocinat per la Fundació Bancaixa, va correspondre a Geozone Asesores (2009), Threellop Nanotechnology (2008) i Laboro Securo (2010).

Els emprenedors són unes de les línies estratègiques d’actuació de la Fundació Bancaixa, que es desenvolupa a través del seu Departament de Jóvens. A més de cursos de formació, la Fundació Bancaixa convoca cada any el Premi Bancaixa Jóvens Emprenedors, que concedeix una dotació global de 425.000 euros en cada edició destinats a 40 projectes d’emprenedors. Des que es va crear aquest premi, el 1995, s’han guardonat 323 projectes en les seues tres categories: empreses de base tecnològica, empreses de base tradicional i projectes d’empreses, i s’han creat 7.500 llocs de treball directes i indirectes.

La Fundació Bancaixa disposa també d’una xarxa de Càtedres Bancaixa Jóvens Emprenedors a les universitats, l’objectiu de les quals és impulsar el desenvolupament de l’emprenedor i la creació d’empreses des de les mateixes universitats, a més d’oferir formació i fomentar la investigació en aquest camp.

Juntament amb això, la Fundació Bancaixa celebra, en col·laboració amb la Fundació Incyde de les Cambres de Comerç, el concurs de simulació empresarial Emprén amb Bancaixa, una iniciativa que ja ha complit quatre edicions i que està dirigida als estudiants universitaris, amb l’objectiu de promoure’n l’acostament al món empresarial, i fomentar així l’esperit emprenedor.