Bancaixa abona els projectes socials de 600 associacions amb la concessió de 2,5 milions d’euros

La Fundació Bancaixa , dins del seu compromís amb el desenvolupament social, ha resolt la Convocatòria d’Ajudes a Associacions d’Interés Públic i Social 2009 amb la concessió de 2,5 milions d’euros a 600 organitzacions de tot Espanya per a abonar uns altres tants projectes socioassistencials. La decisió d’incrementar en un milió d’euros la dotació ha permés que l’obra social de Bancaixa preste suport a 200 associacions més que en la convocatòria de l’any 2008.

Els projectes ajudats per la Fundació Bancaixa es bolquen en l’atenció de les necessitats socials de tres col·lectius: els majors o persones amb malalties lligades a l’envelliment; les persones amb discapacitat o en situació de dependència per malaltia; i aquelles en situacions de risc d’exclusió social (joves i menors en risc social, població reclusa, persones amb addiccions, víctimes de violència de gènere, minories, etc.).

L’import mitjà de les ajudes concedides supera en la convocatòria ara tancada els 4.000 euros per associació amb un increment del 33% respecte a l’any anterior.

A esta línia d’ajudes de la Fundació Bancaixa s’han presentat 1.851 projectes, xifra que suposa un augment del 34% respecte a les associacions que van acudir a l’edició 2008.

La Convocatòria d’Ajudes a Entitats d’Interés Públic i Social és una iniciativa per a la millora de la societat, iniciativa que va arrancar el 1988 de la mà de la llavors Caixa d’Estalvis de València. L’expansió geogràfica de Bancaixa ha estés en els últims anys l’abast d’este programa de l’obra social a totes les autonomies.

Estes ajudes de la Fundació Bancaixa acumulen més de sis milions d’euros concedits els últims cinc anys, dirigits a donar suport a 1.700 projectes desenvolupats per associacions d’acció social. El nombre de propostes presentades s’ha multiplicat per 3,5 des de 2005.

El desenvolupament social és, junt amb la cultura i els joves, una de les tres línies estratègiques de l’obra social de Bancaixa, la dotació de les quals d’enguany ascendeix a 70 milions d’euros.