Bancaixa acosta la creació artística a les persones amb discapacitat al seu Centre Cultural de València

Bancaixa amplia la seua nova proposta sociocultural dels tallers d’art per a persones amb discapacitat amb una segona edició, que començarà a la tornada de l’estiu, després de l’èxit de la iniciativa i la forta demanda que hi ha. El pròxim 17 de juny culminarà la primera convocatòria d’ApropiArte, el taller creat per l’Obra Social de Bancaixa per acostar el procés de creació artística a les persones amb capacitats diferents, per a fomentar la seua creativitat, imaginació i autoestima en convertir-se en artistes.

Pel taller, en la primera edició entre el 23 de març i el 17 de juny, han passat 600 persones amb diferents discapacitats que assisteixen a través de visites concertades per les associacions. El plantejament del taller s’adapta a les necessitats de cada grup en funció de la discapacitat (invidents, sords, persones amb paràlisi cerebral…).

L’èxit d’ApropiArte, amb més de 500 persones ja en llista d’espera, ha dut a programar una nova edició al Centre Cultural Bancaixa de València, que s’iniciarà el 15 de setembre i conclourà el 15 de desembre.

El taller d’art per a persones amb discapacitat compta també amb la implicació de la plantilla de Bancaixa a través del Programa de Voluntariat Corporatiu.

El contingut del taller gira sobre les Meninas, i té com a protagonista el personatge de la Infanta Margarida, retratada per Velázquez. La música transporta l’alumne a l’època de la cort de Felip IV. Cada participant disposa d’una menina de 20 centímetres, sobre la qual treballarà en funció de les seues preferències i possibilitats físiques o psíquiques.

El taller ApropiArte se celebra els dimarts i els dijous, d’11 a 13 hores, i els dimecres de 16 a 18 hores, al Centre Cultural Bancaixa de València (Plaça Tetuan, 23). El telèfon d’informació i reserves és 963 813 993.