Bancaixa acull la 2a Convenció de Responsabilitat Social Corporativa

Bancaixa ha sigut l’entitat amfitriona de la segona edició de la Convenció de Responsabilitat Social Corporativa que organitza l’Escola Superior de Caixes d’Estalvis, en col·laboració amb el Comité Sectorial d’RSC, els dies 24 i 25 de setembre, a València.

La convenció, que servirà de punt de trobada, intercanvi d’experiències i aprenentatge per als professionals del sector, posa de manifest el compromís de les caixes d’estalvis en el desenvolupament de l’RSC com a model de gestió empresarial.

El secretari general de Bancaixa, Vicent Palacios, hi ha assenyalat que “un dels reptes de les caixes d’estalvis és que l’RSC siga una verdadera eina de gestió, que ajude les empreses a millorar la seua reputació, la seua diferenciació i, en conseqüència, els seus resultats econòmics i rendibilitat, i que contribuïsca a la creació de nous models socials i mercats sostenibles”. En aquest sentit, ha destacat el suport i el compromís que el sector de caixes d’estalvis presta a iniciatives com l’Aliança Europea de l’RSC, la seua participació en el Global Reporting Initiative, l’impuls en la creació del fòrum espanyol de la inversió socialment responsable, SpainSif, o l’elaboració del Llibre Verd de l’RSC en el sector financer.

El convenció s’ha iniciat de la mà de Josep Maria Lozano, professor titutar d’ESADE, que ha tractat el paper de l’RSC com a palanca de superació de la crisi, que dóna continuïtat a les conclusions del Llibre Verd sobre RSC en el sector financer.

Presentació del Fòrum “Caixes d’Estalvis i Tercer Sector”

Demà divendres, representants de caixes d’estalvis, exposaran les experiències dutes a terme per les seues entitats en el marc de la innovació i nous enfocaments del negoci, l’eficiència i l’RSC, i la transparència i generació de confiança.

Així mateix, Carlos Balado, director de l’Obra Social i Relacions Institucionals de la Confederació Espanyola de Caixes d’Estalvis –SECA-, presentarà el fòrum “Caixes d’Estalvis i Tercer Sector”.