Bancaixa adquireix la Suite Venezia del pintor valencià Vicente Peris

Bancaixa ha adquirit l’obra Suite Venezia del pintor valencià Vicente Peris, la qual serà presentada al públic tant en la seua xarxa d’espais expositius propis com en els intercanvis de fons que l’Entitat manté amb altres institucions. En este sentit, l’obra de Peris ja ha estat exposada a les Drassanes de València, la Llotgeta del Peix d’Alacant, el Círculo de Bellas Artes de Madrid i el Museu Diocesà de Barcelona.

Es tracta d’una mostra que consta d’algunes instal·lacions escultòriques molt grans, una vídeo projecció i diverses sèries diferents de llenços penjats a l’aire sense marc ni bastidor.

Vicente Peris (València, 1943) és un artista que, partint d’una fascinació inicial per la pintura, acaba estenent-la a tots els altres àmbits de les arts, tant l’escultura, com el vídeo, la fotografia, la dansa o la música, el que el converteix en un artista de participació.

Venècia, ciutat artística per excel·lència, és l’excusa per al viatge a l’interior de la pintura de Peris, el qual, amb una formació acadèmica i demostrat prestigi com a retratista i paisatgista, en un moment donat va trencar amb això i va iniciar un viatge a l’interior mateix de la pintura, buscant la puresa de l’art.

Bancaixa suma l’obra de Vicente Peris al seu patrimoni artístic que reuneix més de 5.000 peces de les més variades èpoques i disciplines. Recorre les nostres col·leccions o simplement utilitza el cercador d’obres per conèixer alguna de les més representatives.

La col·lecció de pintura propietat de Bancaixa està composta per obres que comprenen des del S. xv fins als nostres dies. Pot consultar esta col·lecció, ordenada per sèries, fent click sobre els temes següents: l’obra de Sorolla, l’expulsió dels moriscs, pintura anterior al s. xx, pintura del s. xx i galeria de retrats institucionals .

Formada principalment per obres de reconeguts autors del nostre segle (encara que es mostren també obres del xviii i posteriors), la col·lecció d’escultura de Bancaixa ofereix un recorregut per les principals tendències de l’escultura moderna.