Bancaixa amplia el termini de presentació de projectes al Concurs d’ajudes a associacions d’interés públic i social 2008

Bancaixa ha ampliat el termini de presentació de projectes al Concurs d’Ajudes a Associacions d’Interés Públic i Social 2008 fins al pròxim 29 de febrer, atenent l’àmplia demanda rebuda fins al moment.

La Fundació Bancaixa , d’acord amb la seua trajectòria de suport als servicis i accions socials, convoca el Concurs d’Ajudes a Associacions d’Interés Públic i Social 2008, al qual enguany destinarà 1,5 milions d’euros, un 50% més que en les edicions anteriors.

Bancaixa assumirà fins a un 75% del cost total dels projectes seleccionats, amb un import màxim de 12.000 euros per projecte, que hauran d’estar dirigits a donar suport econòmic al desenvolupament de projectes socioassistencials, principalment relacionats amb tres sectors d’atenció: els majors (incloent-hi malalties associades a l’envelliment: Alzheimer, Parkinson, etc.), les persones amb discapacitat psíquica, física, sensorial o orgànica o amb malalties que provoquen dependència, i els col·lectius dirigits a persones en situació de risc d’exclusió social (joventut i menors en risc social, població reclusa i exreclusa, persones amb addiccions o exaddictes, víctimes de la violència de gènere, minories ètniques, etc.).

El jurat estarà compost per experts en el camp de les ciències socials i en la selecció dels treballs es valorarà la utilitat social i adequació del projecte a les necessitats del col·lectiu al qual va dirigit, la innovació i l’adequació de les accions socials plantejades, coordinació amb altres agents socials, qualitat i viabilitat tècnica.

El Concurs d’Ajudes a Associacions d’Interés Públic i Social s’emmarca dins del compromís de Bancaixa per una societat més solidària i intercultural i per la promoció del voluntariat. En la passada edició del concurs es van presentar un total de 1.095 organitzacions solidàries de tot Espanya, resultant-hi guanyadores 242, a les quals Bancaixa va destinar un milió d’euros.