Bancaixa amplia la seua col•laboració amb la Universitat Rovira i Virgili a través del programa Bancaixa Joves Emprenedors

Bancaixa i la Universitat Rovira i Virgili (URV) han ampliat la col·laboració que mantenen les dues institucions des del 2007 amb la presentació hui d’un nou conveni pel qual es crea el Programa Bancaixa Joves Emprenedors en el marc d’actuació de la Càtedra de Foment de l’Emprenedoria i Creació d’Empreses, que la URV va posar en marxa el 2006. La incorporació del programa de l’Obra Social de Bancaixa, amb una dotació de 25.000 euros, suposarà un nou impuls a aquesta càtedra focalitzada en la creació d’empreses i el foment de la investigació relacionada amb l’emprenedoria.

El Programa Bancaixa Joves Emprenedors té com a objectius principals l’organització i la celebració d’activitats formatives; el desenvolupament de programes d’investigació; la publicació de monografies relacionades amb l’emprenedoria i la creació d’empreses, entre d’altres.

La càtedra de la URV se suma així a la xarxa de Càtedres Bancaixa Joves Emprenedors amb un total de 38 en les universitats espanyoles. Juntament amb Bancaixa, la càtedra compta amb el suport de la universitat pública de Tarragona, a través del seu Consell Social, la Diputació de Tarragona, la Confederació Empresarial de la Província de Tarragona (CEPTA), PIMEC (Petita i Mitjana Empresa de Catalunya) i les Cambres de Comerç de Tarragona, Reus, Tortosa i Valls.

Beques Internacionals Bancaixa

Bancaixa col·labora amb la Rovira i Virgili a través del programa de Beques Internacionals Bancaixa (BIB) des de l’any 2007. La tercera edició d’aquesta convocatòria, amb una dotació global de 40.000 euros, s’ha resolt amb la concessió de 32 beques, l’import de les quals oscil·la entre els 600 i els 2.000 euros. El balanç acumulat de les tres edicions xifra en 94 els estudiants de la URV becats per Bancaixa amb una aportació per part de la seua Obra Social de 120.000 euros. Els alumnes beneficiats per aquestes beques de mobilitat internacional podran cursar estudis en universitats europees i de l’Amèrica Llatina.