Bancaixa atorga els premis de la XII edició del Saló fotogràfic “Ciutat de Segorb”

Des de hui, 8 de juny, i fins al pròxim 8 de juliol, Bancaixa exposa en la Casa Garcerán de Segorbe els premis del XII Saló Fotogràfic “Ciudad de Segorbe”, que convoca amb la col·laboració de l’Ajuntament, i que s’han consolidat com un referent per als professionals i aficionats a la fotografia.

Els guanyadors d’esta edició han sigut els següents:

· Secció de tema lliure:

Primer premi, dotat amb 900 €, per a Natalia Lozano Sánchez, de València, per l’obra Barco de papel.

Segon premi, de 600 €, per a Carles Verdú i Prats, de Barcelona, per l’obra Santiago.

Tercer premi, de 450 €, per a Irene Vidal Lucas, de València, per l’obra Retrato objeto.

· En la secció dedicada a temes de caràcter comarcal, les bases estableixen un premi de 450 €, que el jurat ha concedit a l’obra Foto 1 de Julián Górriz Gargallo, de Segorbe.

Així mateix, el jurat va decidir atorgar una menció especial a David Fernández Sanz, de Xirivella, per l’obra “S/T”.

En esta nova edició dels premis del saló fotogràfic “Ciudad de Segorbe” s’han presentat més de 500 obres en les dues especialitats, lliure i comarcal. En la primera s’han presentat 432 fotografies de 108 autors, i en la comarcal 76 obres de 25 fotògrafs.

El jurat del XII Saló Fotogràfic “Ciudad de Segorbe” per a la selecció de les obres premiades ha estat format per Vicente Górriz Marqués i Vicente Hervás García, en representació de la Comissió Delegada de Segorbe de la Fundació Bancaixa, que organitza el certamen; Francisco José Tortajada Agustí, de l’Excm. Ajuntament de Segorbe, que col·labora en el Saló i Cristina Mulinas Pastor Cap de Registre de l’IVAM; Juan Higueras García i Fernando Cuenca Adobes, fotògrafs.

La vinculació de Bancaixa amb el panorama artístic se sustenta en pilars tan importants com l’aposta pels nous valors, el suport a les figures consagrades i la divulgació dels diferents llenguatges artístics.

En este sentit, l’Obra Social Bancaixa desenvolupa una important labor divulgadora per mitjà de les nombroses exposicions que organitza. Així mateix, anima a la participació en el món cultural i artístic amb convocatòries com la del Saló Fotogràfic de Segorbe.