Bancaixa augmenta en un milió d’euros el pressupost destinat al Concurs d’Ajudes a Associacions d’Interés Públic i Social

La Fundació Bancaixa , d’acord amb la seua trajectòria de suport als servicis i accions socials, ha convocat un any més el Concurs d’Ajudes a Associacions d’Interés Públic i Social 2009, al qual destinarà 2.500.000 d’euros. Aquesta xifra suposa un augment d’un milió d’euros respecte de la dotació de l’edició anterior d’aquesta convocatòria, dirigida a donar suport econòmic al desenvolupament de projectes socioassistencials.

Els projectes presentats hauran d’atendre les necessitats socials dels col·lectius següents: persones majors (incloses malalties associades a l’envelliment: Alzheimer, Parkinson, etc.), p ersones amb discapacitat psíquica, física, sensorial o orgànica o amb malalties que provoquen dependència, i persones en situació de risc d’exclusió social (joventut i menors en risc social, població reclusa i exreclusa, persones amb addiccions o exaddictes, víctimes de la violència de gènere, minories ètniques, etc.).

Bancaixa assumirà fins a un 75% del cost total dels projectes seleccionats, i ha establit un import màxim de les ajudes per projecte de 18.000 euros, cosa que també suposa un augment de 3.000 euros respecte de convocatòries anteriors.

A més, Bancaixa posa un telèfon d’ajuda ( 902 109 435 ) a la disposició de totes les associacions que s’hi vulguen presentar. A través d’aquesta línia gratuïta es dóna més informació sobre la convocatòria i s’ofereix informació per a emplenar el formulari de sol·licitud.

En la selecció dels treballs es valorarà positivament la utilitat social i l’adequació del projecte a les necessitats del col·lectiu al qual va dirigit, la innovació i l’adequació de les accions socials plantejades, la coordinació amb altres agents socials, la qualitat i la viabilitat tècnica.

El termini de presentació de projectes acaba el 28 de febrer de 2009. Bancaixa, d’acord amb el seu compromís amb l’entorn per a reduir el consum de paper, requereix la presentació de les sol·licituds obligatòriament en format electrònic. Aquestes s’hauran d’enviar a: BANCAIXA. Convocatòria d’Ajudes a Entitats d’Interés Públic i Social 2009. Apartat de correus 196. 28230 Las Rozas. Madrid . Excepte les sol·licituds que pertanyen a les associacions de Castelló, Sagunt (València) i Sogorb (Castelló), que s’hauran d’adreçar als centres respectius:

· Fundació Caixa Castelló. E. Hucha: c/ Enmig, 82. 12001 Castelló.

· Fundació Bancaixa Sagunt: c/ Cavallers, 10. 46500 Sagunt.

· Fundació Bancaixa Sogorb: c/ Santa Maria, 13. 12400 Sogorb.

El Concurs d’Ajudes a Associacions d’Interés Públic i Social s’emmarca dins del compromís de Bancaixa per una societat més solidària, i promou així la integració de col·lectius vulnerables i amb dificultats socials. En l’edició anterior del concurs es van presentar un total de 1.380 organitzacions solidàries de tot Espanya.