Bancaixa col·labora amb ajuntaments i universitats per a promoure la interculturalitat

A fi de col·laborar en la normalització de la interculturalitat i en el procés d’acceptació d’altres formes de ser i de viure, Bancaixa convoca una any més les Setmanes Interculturals dirigides a ajuntaments i universitats. En este sentit, l’Entitat destinarà 486.000 euros a la present convocatòria, el que suposarà una ajuda de fins a 18.000 euros per a cada un dels programes presentats.

L’objectiu de les Setmanes Interculturals és conèixer les cultures, tradicions, estils de vida i costums dels grups ètnics arrelats en la societat. També promouen la convivència amb les persones de distintes procedències culturals i la valoració de la diversitat cultural com a patrimoni de la humanitat i enriquiment col·lectiu.

En la selecció dels projectes, es valorarà la presència i participació significativa d’immigrants i la incorporació de totes les dimensions socioculturals que afecten la vida dels immigrants. També s’hi considerarà positiva la realització d’activitats dirigides a distints centres educatius de la zona on es realitze la Setmana Intercultural, en el cas d’ajuntaments. En universitats, la participació del professorat amb els seus alumnes.

Per a poder optar a estes ajudes, els projectes, que hauran de desenvolupar-se entre l’1 d’octubre de 2008 i el 30 de juny de 2009, seran presentats abans del 30 de juny de 2008.

En la 6a convocatòria, un total de 45 entitats van sol·licitar la realització de Setmanes Interculturals. Actualment estan celebrant-se a Tàrrega (Lleida), i a Alcorcón (Madrid).